Realitatea din Zona Liberă Giurgiu – prezentată chiar de către angajaţi

Situaţia Zonei Libere Giurgiu este în continuare una incertă. Disputa dintre primăria Giurgiu şi Consiliul Judeţean urmează, cel mai probabil, să fie tranşată doar de justiţie. Între timp, angajaţii Zonei Libere Giurgiu devin neliniştiţi privind soarta lor, fapt pentru care fac un apel public pentru trecerea Zonei în administrarea Consiliului Judeţean.

14956057_10205830762847902_6797793264422389967_n

” Suntem în data de 10 noiembrie şi birourile în care lucrăm nu sunt încălzite, probabil vom petrece iarna aceasta în frig. Ni se spune că nu sunt bani pentru plata încălzirii. Aşa este, în contul societăţii sunt doar două miliarde de lei (vechi), în timp ce cheltuielile lunare de funcţionare sunt de aproximativ 5 miliarde de lei. Nu există niciun fel de viziune, un plan de management.

La începutul anului 2016, împuterniciţii Consiliului Local Giurgiu au aprobat ca Zona Liberă să contracteze un împrumut bancar, necesar pentru a susţine din surse proprii finanţarea pentru proiectul de investiţii: ” Portul verde şi de înaltă performanta Giurgiu „.

Fundamentarea contractării acestui credit a avut la bază ca, la începutul anului 2016, veniturile societăţii erau scăzute şi era nevoie de o stabilitate financiară. Mai concret, creditul a fost realizat strict pentru situaţia în care societatea nu poate suporta cheltuielile – decontarea din veniturile curente a cheltuielilor eligibile.

În primele 6 luni ale anului 2016, evoluţia financiară a Zonei Libere a fost una pozitivă, astfel încât din veniturile lunare puteau fi suportate o parte dintre costurile proiectului. Nu a fost aşa. Au apărut cheltuieli nejustificate, în raport cu nevoile societăţii. În plină iarnă, se desfăşoară lucrări de vopsire a copertinei din zona de intrare în zonă. Între timp, birourile din zona de acces, unde angajaţii îşi desfăşoară activitatea 24/24 de ore, sunt deteriorate, neîncălzite, tavanul este gata să se prăbuşească.

Nu înţelegem cum îşi indentifică priorităţile actuala conducere a Zonei Libere. Nu înţelegem de ce nu se investeşte în pregătirea profesională a personalului, achiziţia de aparatura IT, modernizarea instalaţiilor folosite pe cheul de descărcare, amenajarea unor spaţii adiacente cheului.

În ritmul acesta, ar trebui să ne aşteptăm ca următoarea investiţie să fie în parcul auto al societăţii, eventual în accesorii pentru livrarea de fast – food la domiciliu.”
Nemulţumirile angajaţilor Zonei Libere sunt mult mai multe, astfel încât vom reveni cu mai multe detalii pe acest subiect.


Publicat  :  noiembrie 11, 2016

Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

ziare