Legea E Clară! Consiliul Local TREBUIE să Rezilieze Contractul Pieței, Nu să Aștepte Instanța!

piata-1-960x640

Într-un drept la replică trimis de către Primăria Municipiului Giurgiu la sfârșitul săptămânii trecute  (https://giurgiupesurse.ro/primaria-giurgiu-drept-la-replica-pentru-cele-doua-articole-aparute-in-publicatia-online-giurgiu-pe-surse-cu-referire-la-piata-centrala/ ), în legătură cu investigația noastră privind nerespectarea contractului de concesiune de către firmele care administrează Piața Centrală din Giurgiu , primarul Adrian Anghelescu recunoaște că au fost încălcate clauzele contractuale și va demara procedurile de a recupera Piața Centrală prin intermediul instanței de judecată.
Este de apreciat poziția primarului Adrian Anghelescu, care apără astfel interesele giurgiuvenilor.
Numai că propunerea juridică avansată, rezilierea contractului prin acționarea în judecată a firmelor care administrează Piața Centrală, poate duce la un proces de durată, de 5-7 ani.chef piata centrala
Este exact ce își dorește și Marian Pavel, administratorul Pieței Centrale, care sărbătorea seara trecută alături de mai mulți comercianți din piață.
Contractul de concesiune poate fi reziliat printr-o Hotărâre de Consiliu Local. Vă vom prezenta toate legile care susțin acest lucru: consilierii locali, indiferent de partidul politic pe care îl reprezintă, trebuie doar să respecte legea și voința giurgiuvenilor.

Baza legală
O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii;
H.G. nr. 71/24.01.2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii;
Codul civil, în special art. 1516-1554 privind neexecutarea obligațiilor contractuale;
Nu sunt aplicabile prevederile O.U.G. nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică (a se vedea în acest sens prevederile art. 2 din OUG 54/2006).
De asemenea, nu sunt aplicabile prevederile Codului administrativ (OUG 57/2019).
În plus, pentru aprecierea în concret a îndeplinirii obligațiilor contractuale, sunt aplicabile:
– clauzele Contractului de concesiune;
– prevederile Caietului de sarcini;
– Nota justificativă nr. 221/05.01.2011;
– Hotărârea Consiliului Local nr. 192/05.08.2010 prin care s-a aprobat concesiunea de lucrări publice.
Constatarea neîndeplinirii obligațiilor

88205469_1282976975235665_3451288994392834048_o
Obligațiile asumate de concesionar în baza Caietului de sarcini sunt următoarele:
conform pct. 3 (pag. 2-8) – obligația de a construi 4 spații comerciale individuale pe grupe de produse (lactate, pește, carne, mezeluri) și o hală cu vânzare cu amănuntul pentru legume-fructe proaspete (în total 330 de tonete și aproximativ 220 mp spații comerciale), cu respectarea elementelor tehnice definitorii indicate în continuare în Caietul de sarcini, inclusiv centrală termică, grup electrogen, etc., precum și cu respectarea normelor pentru securitate la incendiu;
conform pct. 4 – condiții de exploatare a concesiunii, concesionarul are obligația de a asigura locuri în piață în proporție de cel puțin 40% pentru micii producători agricoli, obligația de a asigura cântare autorizate, etc.;
conform art. 5 – concesionarul are obligația de a respecta tarifele maxime stabilite prin HCLM, care se actualizează din 2 în 2 ani, odată cu actualizarea redevenței;
Respectarea de către concesionar a valorii estimate a lucrărilor, de 2.011.949 euro fără TVA (conform Nota justificativă nr. 221/05.01.2011 și Deviz estimativ). Pornind de la această valoare estimativă s-a calculat de altfel perioada contractului de concesiune, ca fiind de 49 de ani;
Conform PV de recepție la terminarea lucrărilor nr. 13/02.11.2011, valoarea lucrărilor de construire se ridică la valoarea de 2.000.000 lei fără TVA. În termen de 30 de zile de la semnarea PV de recepție, Concesionarul trebuia să finalizeze lucrările din Anexa 2 la PV.
Valoarea lucrărilor efectiv realizate de concesionar ar trebui să rezulte și din evidența contabilă a acestuia.
Subliniem faptul că nu există în O.U.G. 34/2006 sau în H.G. 71/2007 prevederi în sensul că rezilierea ” ar trebui dispusă de instanța judecătorească, la cererea concedentului”.
Prin H.G. 71/2007 se stabilește că prin contractul de concesiune părțile trebuie să agreeze modalitățile de încetare a contractului respectiv, una dintre modalitățile de încetare fiind ” prin reziliere unilaterală de către concedent și cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului (art. 54 alin. 1 lit. b din HG 71/2007).
Bază legală există, dovezile sunt clare privind încălcarea contractului. Mai este nevoie doar de voinţa politică şi consilierii locali să respecte ce îşi doresc oamenii: Piaţa Centrală să fie a giurgiuvenilor!

Sursa foto: Facebook


Publicat  :  noiembrie 12, 2025

Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

ziare