ISU Vlasca are mari probleme de comunicare

ISU

Până anul trecut ISU Vlasca avea unul dintre cele mai eficiente, profesioniste şi prompte departamente de comunicare la nivelul instituţiilor din judeţul Giurgiu. Coroborat cu disponibilitatea inspectorului şef, colonelul Emil Apostol, de a răspunde oricărei solicitări şi întrebări venită din partea reprezentanţilor presei, modelul de comunicare de la ISU era unul de succes.

Inspectorul şef a fost detaşat, pentru o scurtă perioadă speram, purtătorul de cuvânt a fost înlocuit, iar lucrurile au început să scârţie, grav.
Sunt cel puţin două situaţii în care şeful compartimentului comunicare a a dat dovadă de lipsa de profesionalism:
1. A emis un comunicat prin care a anunţat că se sistează examenul pentru subofiţeri. A omis să spună şi de ce a fost luată această hotărâre, oferind momente de panică printre candidaţi.
A revenit a doua zi cu precizările absolut necesare, răspunzând şi la întrebarea ” de ce?”.
2. În urmă cu două zile, un alt comunicat al ISU Vlasca anunţa că examenul va fi reluat.
Mai trebuia să treacă încă o zi pentru că informaţia să fie completă. Printr-o alta precizare, a fost adăugat şi amănuntul ” deloc important” ca pompierii implicaţi în examenul fraudat din anul 2007 nu au voie să se înscrie la concurs.

Între timp, concurenţii înscrişi la acest examen dau ture de nebuni prin parcul ” Steaua Dunării”, în speranţa că purtătorul de cuvânt de la ISU îi va lămuri într-un final: Cine? Ce? Când? De ce? Cum?.


Publicat  :  aprilie 9, 2015

Related Articles

2 comentarii

  1. jeee

    1. ana anul trecut isu gr avea purtator de cuvant profesionist. Avea si inspector sef care sustinea activitatile media. Totul era bine.
    1. In prezent functia de purtator de cuvant este mentinuta prin cumul de catre un ofiter care are alte atributii principale.
    2. Problema mediatizarii nu vine de la isu gr, ci de la igsu si mergand mai departe de la mai.purtatorul de cuvant transmite mai departe informatiile si precizarile venite de la igsu.
    3 in legatura cu concursul intreript si apoi reluat precizez urmatoarele (ca sa mentinem tendinta de precizare).
    – hotararea de intrerupere a fost luata de catre igsu si transmisa in formatul care a aparut pe net, de catre inspectoratele giurgiu si constanta. Sunt sigur ca si ofiterii celor doua inspectorate au fost luati prin surprindere si nu stiau motivele intreruperii.
    – mentionez ca intreruperea unui examen nu este prevazuta de catre reglementarile legale in vigoare. Acesta decizie este prima neregula.
    – intre timp a fost dezbatuta la tribunalul militar, trecerea in rezerva a candidatilor admisi in 2007. S-a solicitat de catre DNA ca toti subofiterii si ofiterii implicati in fraudarea concursului sa fie declaratia „civili”. A doua neregula avand in vedere ca acest lucru nu este stipulat de legea 80/1995 . Singurul mod in care iti poti pierde gradul militar este ca urmare a condamnarii la pedeapsa inchisorii si este o pedeapsa complementara care se numeste „degradare militara”.
    O alta problema care se ridica este ce se intampla cu al doilea sau chiar al treilea grad militar obtinut. De ce zic asta? Primul grad a fost obtinut in mod fraudulos. Al doilea grad a fost obtinut in baza legii 80/1995 pentru activitatatea desfasurata in cadrul institutiei.
    Ce se intampla cu ani in care acei oameni au lucrat in igsu? Propun ca sa li se ceara inapoi solda militara pe care au primit-o precum si norma de hrana si sa li se acorde un salariu pentru activitatea desfasurata dupa negociere directa cu ei. Multi si-au riscat viata la propriu in activitate, au efectuat ore suplimentare etc.
    Practic a fost stearsa cu buretele o perioada din viata lor.
    Subliniez inca o data ca este pentru prima oara in istoria militara cand se intampla asa ceva.
    Si mai grav este ca justitia independenta nu are nici un cuvant de spus.
    S-au luat hotarari fara nici un temei legal. Si nu se poate face nimic.
    Un ultim lucru adresat tie draga autorule…. nicio entitate media nu doreste sa dezbata acest subiect. Toti jurnalisti, ziaristi, oameni de tv, moderatori tv NU DORESC, NU VOR sa scoata o vorba. Caracatita are brate lungi. Inchei cu o vb mare: TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL.

    • cmfk

      IGSU – suspiciuni rezonabile Abuz si/sau Neglijenta in serviciu

      In esenta este vorba de faptul ca ofiterii in cauza in mod abuziv si fara a avea competentele necesare au stopat/anulat concursuri de incadrare pentru completarea deficitului de personal prin inlocuire cu militari in rezerva.
      In mod surprinzator pentru toata lumea in seara zilei de 19 martie in mod simultan pe site ISU Gr si Ct apar doua anunturi seci
      „Din motive obiective, inceteaza procedurile de concurs pentru ocuparea posturilor de subofiteri la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Constanta/Giurgiu” fara a se da alte detalii desi implicatiile masurii sunt fara precedent.
      A doua zi la presiunea mass-media se revine cu un comunicat identic pe cele doua saituri LINK si LINK .
      In esenta ni se comunica ca IGSU(?!) a constatat existenta „unor posibile cazuri de neîndeplinire, în totalitate, a condiţiilor de participare în vederea ocupării posturilor scoase la concurs” si completeaza cu „necesitatea verificării modului în care a fost dobândit statutul de„subofiţer în rezervă” de către unii dintre candidaţi” precizandu-se INCREDIBIL ca „s-a dispus măsura încetării procedurilor de concurs”

      Activitatea de resuse umane este riguros si explicit reglementata de OMAI 665 din 2008 cu completarile ulterioare. LINK . In aplicarea acestui ordin recrutarea si selectia resurselor umane se realizeaza prin COMISII de ocupare sau COMISII DE EXAMEN/CONCURS.

      Intrebare : Cine este unitatea organizatoare in speta prezentata?
      Raspuns: ISU Constanta si ISU Giurgiu => prin urmare pe cale de consecinta legala IGSU nu are niciun fel de competenta in organizarea si desfasurarea concursurilor prezentate.

      Intrebare suplimentara 1: Daca unitatea organizatoare, unitate cu personalitate juridica a desemnat prin ordin COMISII DE CONCURS care sunt suverane in organizarea concursurilor cum se explica ingerinta IGSU in activitatea comisiilor de concurs?
      Raspuns: prin abuz!

      Intrebare suplimentara 2: exista prevederi in actul normativ mentionat cu privire la modul sau posibilitatea de a interveni in activitatea comisiilor de examen/concurs pe timpul desfasurarii examenului?
      Raspuns: NU!

      Intrebare suplimentara 3: Procedura stoparii procedurilor de concurs (din varii motive) este prevazuta in Omai 665?
      Raspuns NU!
      OMAI 665 NU stabileste si nu indica in cuprinsul actului normativ procedura stoparii procedurilor de concurs pe timpul desfasurarii concursului!!!

      Intrebare suplimentara 4: Pozitia IGSU cu privire subofiterii in rezerva si modalitatea de trecere in rezerva acestora este corecta?
      Raspuns:NU!
      Vicepremier si ministru de interne Gabriel Oprea-interpelare parlamentara:
      ” Actele administrative prin care s-a dispus trecerea in rezerva beneficiaza in continuare de PREZUMTIA DE LEGALITATE, acestea fiind emise in forma si cu respectarea procedurii prevazute de actele normative in vigoare”
      LINK

      Deci MAI sustine ca procedura trecerii in rezerva este corecta(trebuie mentionat ca ofiterii cu lucrari anulate au fost in mod identic TRECUTI IN REZERVA de catre ministru potrivit competentelor de gestiune a resurselor umane)insa IGSU il contrazice in mod evident pe vicepremier. Foarte interesant!
      Anexa 2 METODOLOGIA privind organizarea şi desfãşurarea examenelor/concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante ”
      ART. 2(1) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii examenelor/concursurilor prevãzute la art. 1, în cadrul unitãţilor se constituie comisii de concurs şi comisii de soluţionare a contestaţiilor, denumite în continuare comisii.”
      ART. 6 Comisia de concurs are urmãtoarele atribuţii:
      a) verificã corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor;….”

      Ce spune LEGEA
      ORDIN nr. 665 din 28 noiembrie 2008 privind unele activitati de management resurse umane in unitatile Ministerului Internelor si Reformei Administrative stabileste procedura legala si calea de urmat:

      „ART. 38(1) Dosarele de concurs ale candidaţilor declaraţi „admis” la concurs se înainteazã, în termen de maximum 30 de zile de la finalizarea concursului, la eşalonul care are competenţe de emitere a ordinului/dispoziţiei de încadrare în muncã şi de acordare a gradului profesional/militar, respectiv, dupã caz, a ordinului/dispoziţiei de numire în funcţie, potrivit normelor de competenţã stabilite prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.

      (1^1) Structurile prevazute la alin. (1) verifica corectitudinea intocmirii dosarelor de concurs, precum si a celor de recrutare si emit sau, dupa caz, propun emiterea actului administrativ.

      (1^2) In situatia in care, in urma verificarilor efectuate in conditiile alin. (1), se constata nerespectarea procedurilor privind organizarea si desfasurarea concursurilor, neindeplinirea de catre candidati a conditiilor de participare la concurs sau intocmirea dosarelor de concurs si/sau de recrutare in volum incomplet, intreaga documentatie se restituie unitatii organizatoare, motivat corespunzator, in vederea verificarii aspectelor semnalate si/sau, dupa caz, sesizarii instantei de contencios administrativ.”

      Concluzii : Concursul a fost stopat ABUZIV, in afara prevederilor legale, fara a avea competenta stabilita de lege, fara a exista aceasta prevedere legala si fara a exista procedura dedicata prevazuta in OMAI 665 activitatea infractionala fiind realizata prin ingerinta IGSU in activitatea comisiilor de concurs.
      Comisia de concurs conform legii este singura entitate cu competente legale in masura sa verifice dosarele, sa realizeze organizarea si desfasurarea concursurilor, fiind de altfel responsabile disciplinar, administrativ si penal pentru activitatea desfasurata.

      Actul administrativ de trecere in rezerva ca orice act administrativ se bucura conform legii de prezumtia de legalitate pana la eventuala desfiintare a lui de catre o instanta de judecata.
      IGSU s-a substituit instantelor de judecata si a stabilit, prin uzurparea puterii judecatoresti, ca actele au fost emise eronat.

      Infracţiuni de serviciu
      Art. 298
      Neglijenţa în serviciu
      Încălcarea din culpă de către un funcţionar public a unei îndatoriri de serviciu, prin neîndeplinirea acesteia sau prin îndeplinirea ei defectuoasă, dacă prin aceasta se cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amendă.

      Infracţiuni de serviciu
      Art. 297
      Abuzul în serviciu
      (1) Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică.
      (2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, îngrădeşte exercitarea unui drept al unei persoane
      Nu-mi mai place · Comentează · Distribuie

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

ziare