Aşa cum s-a întâmplat în ultimii ani, de când conducerea primăriei Toporu este asigurată de către primarul Constantin Ionescu şi viceprimarul Valentin Dobrică, începutul primăverii aduce mai multe lucrări de investiţii menite să îmbunătăţească viaţa locuitorilor .
Sunt patru mari proiecte, realizate majoritatea dintre ele prin finanţare europeană, ce urmează să fie începute în această perioadă.
Şcoala din Toporu va fi modernizata şi extinsă în acesta an, printr-o finanţare în valoare de 1 milion de euro.În cadrul proiectului va fi construită o sală modernă de sport, cu terenuri pentru diferite discipline sportive, vestiare şi duşuri. De asemenea, va fi înlocuit şi mobilierul şcolar existent şi amenajate mai multe laboratoare.
Ceea ce niciun locuitor nu ar fi sperat în urmă cu doi ani, anul acesta urmează să se realizeze, după ce au fost finalizate lucrările la alimentarea cu apă potabilă curentă, în comuna Toporu va fi introdusă şi canalizare şi construită o staţie de epurare.
Realizarea unor drumuri de exploataţie agricolă, între Toporu şi Tomulesti, este un alt proiect european implementat de către conducerea primăriei. Este vorba despre 14 km, pentru care contractele de finanţare sunt deja încheiate.
În data de 25 martie a avut loc licitaţia şi pentru atribuirea contractului de asfaltare a 14,4 km de străzi interioare. 10 km vor fi realizaţi în Toporu şi 4,4 în satul Tomulesti. Aceste lucrări sunt realizate din fonduri alocate de către Ministerul Dezvoltării, suma fiind una deloc de neglijat: 123 de miliarde de lei.
Dacă în plan local, lucrurile din localitate sunt îmbunătăţite de la o zi la alta, conducerea primăriei Toporu rămâne cu aceiaşi mare problemă: drumurile judeţene ce ar trebui să facă legătura dintre localitate şi municipiul Giurgiu:” Marea durere a noastră sunt drumurile de acces. Pe timp de iarnă, prefectura şi poliţia rutieră ne obligă să închidem atât DJ 506 cât şi DJ 503. Astfel, timp de mai multe luni, comuna noastră este izolată complet. Suntem sinistraţi şi nimeni nu conştientizează acest lucru.
Nici în celelalte luni ale anului nu este mai bine. Am avut şi noi discuţii cu mai multe firme dispuse să investească în localitate. Când au văzut că, în realitate, până la Toporu se circulă pe câmp au fugit cu toţii. Sunt locuitori care şi-au găsit la un moment dat un loc de muncă în Giurgiu. L-au pierdut, deoarece nu puteau să ajungă la serviciu. Mersul trenurilor, nu este corelat cu programul de muncă, astfel au renunţat.” spune intrigat primarul Constantin Ionescu.
Şi pe bună dreptate. Cine se încumetă şi are o maşină de predat la rabla poate folosi DC 24 Răsuceni – Satu Nou, un drum în care, în anul 2008, au fost investiţi 24 de miliarde de lei. Acum este un exemplu al ” României, lucrului hoţeşte făcut”!
Post your comments