Cine sunt adevăraţii vinovaţi de starea învăţământului giurgiuvean

rezultate_bacalaureat

A devenit în ultimii ani deja o obişnuinţă ca la fiecare sfârşit de lună iunie să ne arătăm uimirea şi contrarierea că, vai, rezultatele obţinute de către elevii giurgiuveni la examenele naţionale sunt iarăşi cele mai slabe din ţară. Din nou se caută vinovaţi, sunt puşi la colţ elevii care nu mai sunt preocupaţi de şcoală, părinţii care nu-i supraveghează cum trebuie. Presa va mai dezbate o zi două acest subiect, apoi se va aşterne tăcerea, conform devizei: „câinii latră, caravana trece”.

Pe la Inspectoratul Școlar, inspectorii vor realiza o analiză a cauzelor şi un plan de măsuri pentru anul viitor, bineînţeles, va fi un copy-paste după cele întocmite anul trecut şi în ceilalţi ani anteriori, apoi se va intra în „normalitate”. Aproape nimeni nu va avea curajul să arate cu degetul spre adevăraţii vinovaţi, cei care au pus pe butuci învăţământul din Giurgiu: conducătorii unităţilor de învăţământ, conducerea Inspectoratului şcolar şi, în primul rând, politicul, interesele politice şi ingerinţa acestuia în procesul de învăţământ.

În condiţiile în care directorii de unităţi şcolare sunt preocupaţi mai mult să facă anticamera pe la sediul PSD, pentru a dejuca comploturile rivalilor, care şi ei sunt membri de partid şi vor să le ia locul, când în grădiniţe, şcoli şi licee simpatiile şi antipatiile nu mai sunt determinate de criterii umane ci de apartenenţa politică, nu ne mai rămâne decât să constatăm şi anul viitor „off, iar suntem ultimii!”, ca şi cum ar fi o mare surpriză.

O să apară în vreo analiză a Inspectoratului Școlar faptul că în peste 90% din cazuri, directorii de unităţilor de învăţământ sunt numiţi strict politic, că în cadrul negocierilor politice intră şi numirea de directori de creşe, grădiniţe, şcoli şi licee, începând de la nivel de sat, comună şi continuând cu municipiu? Nici o speranţă! Va spune cineva că, deşi este interzisă strângerea de fonduri de protocol pentru examenele naţionale, în fiecare an se întâmplă acest lucru? Poate răspunde cineva din învăţământul giurgiuvean, cum este posibil ca un cadru didactic, cu o condamnare definitivă pentru infracţiunea de „act sexual cu o minoră” să meargă în continuare la ore şi să predea copiilor?

Sunt câteva, dintre multe altele, întrebări ce vor rămâne fără un răspuns, lansate doar pentru a arăta minciuna care învăluie învăţământul giurgiuvean.
Astăzi încep probele scrise ale examenului de bacalaureat. Nu vreau să fiu pesimist, dar am o presimţire că, peste câteva săptămâni, iar ne vom preface că nu înţelegem de ce suntem din nou ultimii pe ţara.

Am convingerea că, odată cu venirea lui Gigi Oprișan la conducerea Inspectoratului Școlar, un profesor tânăr, cu o altă mentalitate decât a „celebrului” Petre Petre, va începe şi procesul de schimbare în învăţământul giurgiuvean.
Deasemenea, am speranţa că prezenţa DNA-ului în această perioadă în Giurgiu, tocmai pe probleme legate de bacalaureat şi alte bube ale învăţământului giurgiuvean, va face un pic de lumină ce se poate constitui într-un nou început.


Publicat  :  iunie 29, 2014

Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

ziare