Daca faci primii pasi in domeniul SEO si incerci sa iti dai seama cum iti poti optimiza site-ul WordPress din acest punct de vedere, este posibil sa intampini cateva dificultati, la inceput.
Cu siguranta, ai citit zeci de articole pana acum: sfaturi privind SEO on-page, tips-uri pentru optimizare off-page, ponturi pentru e-mail marketing etc. Probabil ca ai incercat sa le si aplici, insa fara sa obtii rezultatele asteptate.
Nu iti face griji, caci SEO poate fi, intr-adevar, un aspect greu de gestionat. Cu toate acestea, este important sa intelegi, inca de la inceput, ca trebuie sa privesti lucrurile din perspectiva ta, sa te raportezi la propriul site si sa aplici doar acele lucruri pe care le consideri potrivite.
Iata care sunt 10 dintre cele mai frecvente provocari SEO cu care te poti confrunta si CUM le poti depasi pe fiecare!
- Gasirea unei teme potrivite
La intrebarea “Cum ai ales tema pentru site-ul tau?”, raspunsurile sunt, deseori, aceleasi. Majoritatea persoanelor opteaza pentru o tema care ii atrage vizual, considerand ca acest aspect este esential pentru atragerea clientilor.
O alta greseala frecventa este aceea de a alege una dintre cele mai folosite teme sau o tema premium extrem de accesata, crezand ca acest lucru iti va garanta succesul. Ei bine, afla ca te inseli! O mare parte dintre temele complexe au, in spate, un cod slab, care iti poate incetini site-ul. In mod clar, nu iti doresti acest lucru, pentru ca viteza de incarcare este un factor extrem de important care influenteaza rankingul SEO.
Solutie: Alege o tema care sa functioneze perfect pentru site-ul tau. Retine faptul ca o tema minimalista poate fi la fel sau chiar mult mai eficienta decat o tema complicata. De asemenea, verifica frecvent update-urile temei tale, pentru a avea un website cat mai actualizat!
- Alegerea pluginurilor
Pluginurile oferite de WordPress pot fi o adevarata binecuvantare pentru SEO. Cu toate acestea, multe persoane au tendinta sa le foloseasca in exces si, ca rezultat, site-ul lor devine mult mai lent. In plus, un numar prea mare de pluginuri ocupa excesiv resursele serverului.
Solutie: Pentru a imbunatati atat experienta utilizatorilor, cat si rankingul site-ului tau, alege si instaleaza doar acele pluginuri absolut necesare!
- Dilema sitemaps-urilor
Dat fiind faptul ca un site WordPress elementar nu iti ofera foarte multe optiuni si control, vei fi determinat sa instalezi pluginuri SEO, majoritatea acestora avand optiunea de sitemap. Poti chiar sa creezi mai multe sitemaps, pentru a avea mai mult control asupra website-ului tau. Totusi, problema este ca multe persoane omit total inregistrarea acestor sitemaps in Google Search Console.
Solutie: Daca faci greseala de mai sus, motoarele de cautare nu iti vor mai recunoaste sitemaps-urile si, in consecinta, site-ul tau nu va mai aparea nicaieri, in ciuda tuturor modificarilor pe care le-ai facut. Asadar,NU uita sa inregistrezi sitemaps-urile in GSC!
- Folosirea linkurilor in exces
Adaugarea linkurilor pe site reprezinta una dintre cele mai importante tactici SEO si te poate ajuta enorm, din punct de vedere al rankingului. Multe teme WordPress ofera pre-set-uri, pentru o utilizare mai simpla. Cu toate acestea, ele pot fi daunatoare:
- Over stuffing (aglomerarea de linkuri) – Adaugarea unui numar mult prea mare de linkuri poate distrage atentia utilizatorului si il poate determina sa paraseasca site-ul mai repede.
- Stuffing nonsense (aglomerarea fara sens) – Continutul mult si irelevant pentru public poate avea efecte devastatoare pentru site-ul tau.
Solutie: Aplica o regula generala si nu depasi un numar de 20 de linkuri. In plus, ofera continut original, relevant, care sa raspunda la nevoile si problemele clientilor tai. In acest fel, ei vor petrece mai mult timp pe site si, in consecinta, rankingul tau va avea de castigat.
- Schema markup
Codul primar pe care Google si alte motoare de cautare il folosesc pentru a intelege site-ul tau este schema markup. Tu oferi datele NAP (numele, adresa si numarul de telefon), iar Google le include in algoritmul sau, pentru a-ti putea afisa site-ul in rezultate, in cazul in care acesta are relevanta locala. Cu alte cuvinte, acesta este cel mai important lucru care ajuta Google sa inteleaga cine esti si ce fel de servicii oferi. Bineinteles, schema imbunatateste si factorii de ranking si vizibilitate. Totusi, daca se intampla sa procedezi gresit, s-ar putea ca acest lucru sa iti creeze numeroase probleme.
Solutie: Cel mai indicat lucru pe care il poti face este sa intelegi, pe deplin, ce inseamna schema si cum functioneaza. Exista foarte multe resurse online care te pot ajuta!
- Subestimarea descrierilor pentru fotografii
De multe ori, oamenii se concentreaza pe optimizarea continutului de tip text si omit cu desavarsire importanta continutului vizual. Aceasta este o greseala majora, asadar fa-ti timp, de fiecare data, sa dai fotografiilor nume si descriere. Astfel, vei observa imbunatatiri la nivel de functionalitate, accesibilitate si ranking.
Solutie: Daca ai omis, deja, acest aspect, redenumeste-ti fotografiile si adauga-le cate o descriere succinta si potrivita. O solutie facila este si folosirea pluginului oferitde WordPress, numit SEO Friendly Images.
- Permalinks gresite
Desi exista o cantitate imensa de informatii online despre permalinks, ele inca reprezinta unul dintre cele mai dificile aspecte de rezolvat in mod corect. Ele ajuta atat motoarele de cautare, cat si vizitatorii sa inteleaga mai usor ce ofera website-ul tau.
Solutie: Un permalink ideal iti permite includerea a doua aspecte esentiale: numele postarii si categoria. Iata cum ar trebui sa arate: “/%category%/%postname%/”.
- Ignorarea tagurilor H1
Pe masura ce website-ul tau creste, este posibil sa ai mai mult continut duplicat decat ti-ai dori. Chiar daca acest lucru nu te afecteaza initial, o va face, pe termen lung. Cu timpul, vei fi tentat sa crezi ca nu ai alta optiune, decat folosirea acelorasi taguri H1 pentru mai multe pagini. Cu toate acestea, efectele negative isi vor face simtita prezenta.
Solutie: Incearca sa aduci continut unic, original, de fiecare data. In plus, nu face greseala de a folosi in exces cuvintele cheie in meta tags. Chiar daca aceasta strategie functiona, la un moment dat, Google o poate identifica si demonta, in prezent.
- Folosirea continutului duplicat
Continutul duplicat este o greseala frecventa si extrem de grava, chiar daca este posibil sa nu iti dai seama ca o faci. De exemplu, supra-categorizarea si supra-etichetarea contribuie la acest lucru. De obicei, o postare nu ar trebui sa faca parte din mai mult de una sau doua categorii, iar tagurile pot fi limitate doar la cele mai relevante subiecte acoperite in postarea respectiva. In plus, daca nu gasesti tagul potrivit, atunci nu folosi niciunul.
Solutie: WordPress ofera pluginuri precum All-In-One-SEO si SEO Plugin HYPERLINK „https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/”Yoast, pentru a te ajuta sa eviti aceasta eroare. Cele mentionate adauga paginilor taguri de tip No-Follow, care ajuta motoarele de cautare sa clasifice corect paginile.
- Omiterea linkurilor interne si postarilor corelate (related posts)
Corelarea unui articol cu alt continut relevant prezent pe site-ul tau poate creste media timpului petrecut de catre user pe site si, in acelasi timp, reprezinta un element de ranking. Totusi, adaugarea unor linkuri irelevante sau de calitate indoielnica vor face exact opusul.
Solutie: Daca nu doresti sa folosesti prea multe linkuri interne, o idee buna este sa utilizezi optiunea de related posts. Alege un plugin, pentru acest lucru, care va selecta postari potrivite, pentru a le afisa drept continut relevant.
Asadar, ia in calcul toate aceste 10 elemente si analizeaza-ti cu atentie propriul website. Scopul tau ar trebui sa fie, intotdeauna, crearea de continut calitativ si relevant pentru vizitatori, livrat in maniera potrivita si la viteza corecta. Acesta este unicul mod pentru a-ti mentine clientii fericiti si pentru a avea un site de succes!
Post your comments