Premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode, au participat joi, 19 noiembrie, la recepţia lucrărilor de modernizare pe DN 5 Bucureşti – Adunaţii Copăceni.
La redeschiderea circulaţiei pe podul peste Argeş au participat şi prefectul, Aneta Matei, subprefectul, Mirel Bragaru, preşedintele Consiliului judeţean Giurgiu, Dumitru Beianu, europarlamentarul Dan Motreanu, parlamentarii Toma Petcu şi Andrei Alexandru, primarul municipiului Giurgiu, Adrian Anghelescu, Maria Gabriela Horga, secretar de stat în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, Florian Velicu, director APDF Giurgiu, precum şi alţi lideri din administraţia locală.
Şi cu acest prilej premierul Ludovic Orban şi-a reiterat susţinerea pentru proiectele de infrastructură ce vor fi realizate în judeţul nostru:
” Avem proiecte foarte serioase pentru judeţul Giurgiu.
Există un proiect pe care îl aștept de 15 ani, de fapt, de 13 ani, şi anume, podul de la Grădiştea, podul de cale ferată de la Grădiștea. Podul de cale ferată de la Grădiștea, practic, a devenit nefuncțional în urmă cu 15 ani și de atunci nu a fost reconstruit. Podul de la Grădiștea face parte din cea mai veche cale ferată din România, calea ferată București-Giurgiu și îmi doresc să rezolvăm această problemă și într-un fel să spălăm rușinea ultimilor ani, prin finalizarea cât mai repede a acest proiect. Din acest motiv am discutat cu domnul ministru Bode şi cu conducerea companiei CFR SA, iar obiectivul nostru este să semnăm într-un termen de maxim două săptămâni contractul de reconstrucție a podului de la Grădiştea. Un alt obiectiv de investiții care este în faza finală pentru semnarea contractului de finanțare din fonduri europene este proiectul de modernizare a Portului Giurgiu. Avem aici managerul Administrației Fluviale, care trebuie să deruleze acest proiect, așteptăm rezolvarea problemei de proprietate împreună cu noul primar al municipiului Giurgiu, cu Adriana Anghelescu, astfel încât într-un termen cât mai scurt posibil să putem semna contractul de finanțare din fonduri europene a acestui important obiectiv de investiții. De asemenea, vreau să dau un mesaj clar că voi încuraja orice investitor care dorește să-şi locheze investiția, să-şi așeze investiția în județul Giurgiu. Giurgiu are nevoie de investiții private, Giurgiu are nevoie de reindustrializare, Giurgiu are nevoie de o fructificare superioară a potențialului pe care îl are, atât a potențialului agricol, cât şi a potențialului turistic. Gândiți-vă că avem Delta Neajlovului, care este un obiectiv extrem de atractiv, care poate să genereze o dezvoltare economică bazată pe un turism verde, un turism ecologic și o serie de alte atuuri care pot fi valorificate astfel încât să oferim locuitorilor din județul Giurgiu șansa la o viață prosperă, șansa la servicii de calitate și șansa unei mobilități superioare.”, a mai declarat premierul Ludovic Orban.
Lucian Bode, ministru Transporturilor, a prezentat mai multe proiecte pe care guvernarea liberală le pregăteşte pentru judeţul nostru:
” Pentru județul Giurgiu avem câteva proiecte de investiții care au fost deblocate după mulți ani de amânări. Aș începe cu varianta ocolitoare Mihăilești. Am relansat în acest an licitația și vom semna contractul pentru finalizarea construcției variantei ocolitoare de 3,2 km, care a fost lansată pentru prima dată, după cum știți, în anul 2012. A avut două rezilieri la activ pe acest proiect, iar unul cu spectacol, dacă vă amintiți, oferit de un fost ministru care rupea în fața presei contractul de lucrări fără să mai rezolve absolut nimic ulterior. Estimăm că în august 2021 vom recepționa varianta ocolitoare Mihăilești, sigur, în condițiile în care până în 23 noiembrie, peste câteva zile, nu înregistrăm nicio contestație. Un alt proiect important pentru județul Giurgiu, drumul de legătură DN5 cu șoseaua de centură – Podul Prieteniei, în lungime de 5,7 km, are ca scop principal asigurarea conexiunii rutiere între DN5 și punctul de trecere a frontierei de la Giurgiu, pentru care în 21 octombrie 2020 am dat ordinul de începere a lucrărilor. Durata contractului, așa cum prevede contractul, 24 de luni. În 16 octombrie 2020 a fost depusă de către CNAIR aplicația de finanțare a proiectului construcției „Variantă ocolitoare Giurgiu” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. Vom construi cei 12 km de drum național nou, două pasaje peste calea ferată, patru poduri, patru intersecții giratorii și două parcări de scurtă durată. Totodată, două drumuri din județul Giurgiu care au fost mult timp ignorate, DN 5C Giurgiu-Zimnicea și DN 5B Giurgiu-Ghimpați, vor fi incluse în lista obiectivelor de investiții care vor fi finanțate în anul 2021.”, a declarat ministrul Lucian Bode.
A fost deschisă circulaţia pe podul de la Adunaţii Copăceni
Publicat
: noiembrie 19, 2020
Post your comments