Transportul în comun în oraşul Giurgiu – „prea ca la ţară”!

lt3

Nu este autobuz, dar nici microbuz, mai repede este un Sprinter Travel. Un fel de încrucişare genetică între un cal şi un măgar, din care a rezultat catârul. Astfel ar putea fi definit noul model de autovehicule ce vor circula pe străzile municipiului începând cu luna iunie.
Poate că nu este întâmplător, pentru că de o încăpăţânare specifică catârului a dat dovadă conducerea primăriei Giurgiu când a concesionat serviciul de transport persoane pentru o societate fără logistică, fără o cifră de afaceri serioasă. Singura garanţie în această afacere, la care au participat 3 firme ce conduc către aceiaşi persoană, este faptul că patronul de drept al SC Liber Trans este un fost subordonat al lui Nicu Ghiţă, administratorului public al primăriei

În condiţiile în care oricum toţi giurgiuvenii spun că actualele autobuze Tracum, cu 21 locuri pe scaun + 37 în picioare sunt neincapatatoare, noul operator vine cu o ofertă ce ar trebui să dea pe spate giurgiuvenii: microbuze Mercedes de 18 locuri pe scaune și minim șapte în picioare ( înghesuiţi şi bine compactaţii, pot intra mai mulţi).
Conform dex-ului, un microbuz este un autobuz destinat pentru un număr mic de pasageri.
Chiar firma ce le produce nu recomandă astfel autovehicule pentru transportul urban de călători. Există o altă categorie, „autobuze urbane”, cu minim 36 de locuri pe scaune pentru călători. Diferenţa de preţ este însă destul de mare, pe care Liber Trans nu şi-o permite.

lt1
Dacă nu a avut bani pentru un cal, dar nici măgar nu a vrut, a găsit varianta de compromis, catârul.
Este unul cu foarte multe calităţi, tehnologia BlueTEC, standarde emisii Euro VI, de parcă asta îi interesează pe giurgiuvenii ce vor sta în noile autobuze precum sardinele.
Cu entuziasm mai aflăm că noile modele de autovehicule au uşi ce se deschid electric din bord şi afișaje de informare a publicului călător detaliate ,cu denumirea stației și indicativul traseului. De parcă în Giurgiu se poate rătăci cineva.
Partea serioasă a problemei, este faptul că am încercat să identificăm alte oraşe în ţara unde în transportul în comun sunt utilizate astfel de autovehicule. Modele asemănătoare am întâlnit doar în transportul rural.

lt2


Publicat  :  mai 5, 2015

Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

ziare