Vor fi omologate pentru transportul public de călători noile microbuze prezentate de către primărie?

liber-trans_o

Am tot scris în ultima vreme despre problemele care vor apărea ca urmare a modului superficial în care conducerea primăriei Giurgiu a tratat problema concesionarii serviciului de transport public pe raza municipiului . Unii au considerat că este rea voinţă, o preocupare fireasca pentru confortul persoanele ce apelează la acest serviciu, subvenţionat de către primăria Giurgiu.

Pentru a nu greşi, am apelat la sfaturile unui specialist în domeniu. Acesta a confirmat faptul că noul model de microbuz, prezentat de către Liber Tran,s este o struţo – cămilă, pe care nu a mai întâlnit-o până acum în transportul de tip urban. Acestea ar fi asamblate pe undeva prin Turcia.

A fost omis însă un lucru esenţial, care face imposibilă omologarea pentru transportul urban de călători a noilor „autobuze”: Legea 92/2007, specifică clar: „autobuzul urban este acel tip de vehicul destinat transportului de persoane care are majoritatea locurilor în picioare „. Noile modele de microbuz au 18 locuri pe scaune și minim șapte în picioare. De asemenea, mai există o reglementare prin care fiecare persoană ce se afla în picioare trebuie să beneficieze de un spaţiu util de minim 1 metru.

O altă problemă este aceea a căilor de acces. Transportatorul spune că persoanele vor urca pe uşa din fata şi vor cobora pe ce-a din spatele microbuzului. Ce se întâmplă cu cei aflaţi pe culoar. Îi ocolim sau îi sărim? Depinde, cum este mai simplu.
Să aşteptăm însă că noua tenologie, dotată cu BlueTEC, bineînţeles, să începe să opereze şi atunci vom vedea şi reacţia călătorilor.


Publicat  :  mai 8, 2015

Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

ziare