După 19 ani de aşteptare, în data de 1 iunie 2024, în plină campanie electorală pentru alegerile locale şi europarlamentare, a fost reluat traficul feroviar pe ruta directă București Nord – Gara Progresu – Grădiștea – Giurgiu și retur.
Statul român a cheltuit peste 100 de milioane de euro pentru lucrările de reconstrucție a podului CF de pe râul Argeș din zona Grădiștea, prăbușit în anul 2005 din cauza viiturilor produse de inundații
Din data de 1 iunie 2024, CFR Călători a operat zilnic pe această rută cu șapte perechi de trenuri Regio (R).
După aproximativ 6 luni, CFR Călători anunţă că va anula, începând cu data de 19 ianuarie, majoritatea trenurilor care circulă în prezent intre Giurgiu şi Bucureşti.
Conform clubferoviar.ro, ” După anulările dispuse de CFR Călători, de la ora 8,23 la ora 13,45 (cinci ore și 22 de minute) nu va mai pleca niciun tren din gara Giurgiu Oraș spre București Progresu. Alte șase ore de pauză vor fi și în cursul după amiezii (13,45-19,38).
În sens invers, apare o” gaură” și mai mare, de șase ore și 31 de minute (8,22-15,53) la plecările din București Progresu către Giurgiu Oraș, urmată de una de” doar” cinci ore și 59 de minute (11,28-17,27). În aceste condiții se pune în mod firesc întrebarea de ce s-a mai investit o groază de bani în redeschiderea liniei dacă numărul trenurilor care circulă pe ea este simbolic? Locuitorii din zonă au fost amăgiți în vară că au din nou trenuri la dispoziție, iar în iarnă sunt trimiși înapoi la microbuze. Trebuie să facă profit și patronii acestora, nu-i așa? „
După decizia conducerii CFR Călători, putem spune că timp de 19 ani a fost mult zgomot pentru nimic. Cei mai afectaţi de această decizie sunt tinerii, elevi şi studenţi, care învaţă în Bucureşti şi aveau reduceri la transport. Încă o investiţie eşuată a statului român!
Sursa foto: clubferoviar.ro
Post your comments