Pe una dintre cele mai importante linii de cale ferată, ce ar trebui să asigure transportul de marfă între Portul Constanţa şi punctul de frontieră de la Giurgiu, trenurile circulă în 2016 mai încet decât căruţele negustorilor din Evul Mediu, fapt care afectează în mod direct exporturile companiilor româneşti către pieţe din Balcani.
Din cauza liniilor de cale ferată de proastă calitate, în care Ministerul Transporturilor a investit, în ultimii 10 ani, sute de milioane de euro, trenurile sunt nevoite să ruleze cu o viteză medie de 5 km/oră, în caz contrar, pe anumite porţiuni ale traseului, existând riscul deraierii din cauza lipsei totale a capacităţii de circulaţie. Mai mult, trenurile de marfă sunt blocate zeci de ore în mai multe puncte între Constanţa şi Giurgiu.
Potrivit informaţiilor obţinute de Evenimentul Zilei, luna trecută, trenurile de marfă au reuşit o „performanţă istorică” pentru industria feroviară la nivel mondial. Mai exact, garniturile de marfă au parcurs 332 km, între Constanţa şi Giurgiu, în aproximativ trei zile. Cel mai concludent caz este o garnitură de marfă care a reuşit performanţa de 65 de ore între Palas şi Giurgiu, adică pe o distanţă de 322 de kilometri, de unde rezultă o medie a vitezei de sub 5 km/ oră. Din păcate, exemplul de mai sus nu este unul singular, în luna august fiind înregistrate mai multe garnituri de marfă care au parcurs acest traseu CF Palas (Constanţa) şi Giurgiu cu o viteză medie cuprinsă între 5 şi 7 km/oră.
Sursa; http://www.capital.ro
Post your comments