Frumos, elegant, dacă se poate, cât de cât legal!

microbuz-liber-trans

Săptămâna trecută, Ovidiu Andrei, directorul Tracum SA a criticat în cadrul unei conferinţe de presă modul în care a fost privatizat transportul public de călători din municipiul Giurgiu. A ridicat mai multe întrebări pertinente, privind modul în care noul operator respectă legislaţia privind serviciile de transport public local de călători.
Prompt, conducerea primăriei Giurgiu a venit cu răspunsuri la întrebările lansate.Şi cu ameninţări, mai mult sau mai puţin nuanţate. O apărare (pro domo?) pentru noul operator, Liber Trans SRL:

„Am scăpat de una, dau de alta. Începem să devenim şi la transportul local, ca la poliţia locală. Fiecare încearcă să-şi atragă capital politic.
Nu aş vrea să intru în polemici cu Ovidiu Andrei. Dacă scoatem dosarul Tracum.. Hai nu, dosarul, ci activitatea Tracum, eu nu cred că este ceva care să-i facă cinste. Firmă în faliment, firmă în care de 6 luni se chinuie finanţele să-i vândă autobuzele, firmă în care de trei luni de zile, într-o perioadă din urmă, şoferii nu erau plătiţi, încasările erau din ce în ce mai mici. Vom face şi o analiză.
Peste două luni, când vom avea carduri, vom ştii clar situaţia. Vor fi 16.500 de pensionari, aproape 1500 de însoţitori şi persoane cu handicap, veterani de război, văduve şi copii.
Ce înţelepţi devenim noi când nu mai avem jucăria în mână, sau nu mai avem caşcavalul în mână, să tăiem bucăţele din el. Domnul Ovidiu Andrei, când şi-a cumpărat 10 maşini în urma cu 6-7 ani, tot aşa a funcţionat. Cu numere roşii, la fel. Aud vorbe, aşa mari, de la domnul director. Eu v-am spus, că a început campania asta prea devreme:”Aşteaptă DNA-ul să verifice dosarul „! Să nu se grăbească să, cu DNA-ul. Pentru că în câteva săptămâni, o să vină la ei şi Curtea de conturi şi Inspecţia fiscală şi Antifrauda Fiscală, la pachet. De ce? Este o societate a statului care intră în faliment. Este obligatoriu. O să-i verifice, ce au înregistrat, de ce au înregistrat, să vedem şi ce schelete vor mai apărea şi pe acolo. Vom vedea multe lucruri. Să vedem, la capacitatea profesională a lui Ovidiu Andrei, unde se va angaja el politic în următoarele luni. Trebuie să-şi găsească, dacă a falimentat pe asta, nu mai poate sta acolo.
Eu am mers cu noile microbuze şi este în regulă, sunt acoperite toate traseele.
Se merge pe principiul acela, să filmăm ce este urât. Aducem 20-30 de inşi, îi descărcam în zonă şi îi băgăm grămadă în autobuz, să demonstrăm că nu este loc. Este jenant. Doar dimineaţa este mai aglomerat, în rest sunt goale. Ce ne trebuiau giganţi?
Mai vă spun un singur lucru, că încep să dau din casă şi nu este bine. De ce nu a participat Tracum la licitaţie? Că avea datorii la bugetul statului. Că era în faliment. Şi atunci, a cui este vina? A primăriei sau a managementului prost de la Tracum? Şi acum dăm vina pe primărie. Aoleo, ce se întâmplă!
În prima zi, directorul cu dispecerul şi cu şoferii s-au dus să facă scandal prin staţii. Eu nu cred că l-am văzut pe director, de când este la Tracum, să verifice cum sunt masinile acelea. Să vadă şi el mizeria şi modul în care sunt jigniţi călătorii.În condiţiile în care, pentru acei beneficiari care aveau gratuitate, primăria plătea 1 miliard lunar. Nu făceau un transport gratuit, ci plătit. Pentru ce îi făceau maidanezi pe acei oameni?
Eu cred că a fost întocmit caietul de sarcini cu 14 sau 16 locuri pe scaun şi restul în picioare. Nu mă pricep.
Ştiţi care este paradoxul? Şi nu s-a ţipat nimeni.În 2010 s-a mai încercat varianta asta, eram consilier. Este acelaşi caiet de sarcini. Identic, nu am schimbat la el decât traseele.În rest, este identic. Nu s-a întâmplat nimic atunci, nu a ţipat nimeni.
Contează să respecţi şi legea şi să creezi un mijloc de transport plăcut şi rentabil.”
PS: În anul 2010, normele metodologice de aplicare a legii privind serviciile de transport public local de călători erau altele. Au fost modificate între timp. Substanţial. Este foarte grav, dacă a fost păstrat acelaşi caiet de sarcini din anul 2010, pentru că nu mai este conform cu legea.


Publicat  :  iulie 8, 2015

Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

ziare