Decalogul investițiilor PNL în dezvoltarea județului Giurgiu

cart dezv rom

După ce giurgiuvenii și-au dat votul masiv, la locale, pentru PNL și astfel au scăpat de regimul Bădălău, acum, a venit momentul  eliberării Parlamentului de ciuma roșie. Guvernul Orban a acordat o atenție sporită Giurgiului, județ  lăsat în sărăcie de PSD.

Așa arată tabloul investițiilor făcute de PNL, în doar un an de zile, în județul Giurgiu:

1. Au început lucrările la un nou drum de intrare în țară, dinspre Bulgaria, finanțat din fonduri europene: drumul de legătură DN5  –Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei.  Este vorba despre porțiunea de drum cunoscut în folclor drept „pământul nimănui”, care, în ultimii ani, a fost o capcană pentru șoferi și o rușine pentru România. Intrarea în țară prin Sud, din Bulgaria, arăta o imagine dezolantă: era un drum fără asfalt, prăfuit vara, cu gropi pline de apă sau noroi toamna și alunecuș iarna. În lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Va fi pe 4 benzi, două pe fiecare sens.

2. S-a făcut pasul decisive pentru ștergerea unei rușini naționale în domeniul feroviar! După mai bine de 15 ani de la momentul la care podul de la Grădiștea s-a prăbușit, contractul de reconstrucție a noului pod pentru redeschiderea circulației pe linia de cale ferată București- Giurgiu, în dreptul localității Grădiștea, a fost deblocat. A fost stabilită oferta câștigătoare la licitația pentru modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu – Nord Frontieră (Lot 1).

Giurgiuvenii știu că redeschiderea acestui pod este foarte importantă pentru reluarea traficului international feroviar în relația Bulgaria, Grecia, Turcia, vor fi reintroduse trenurile metropolitan pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de muncă.

În același timp se realizează deschiderea unei legături feroviare pentru locuitorii de la noi, dar și pentru cetățenii din Nordul Bulgariei și se asigură accesul la Aeroportul Otopeni.

3. Centura Mihăilești- Varianta de ocolire Mihailesti a fost deblocată și în august 2021 este estimate ca fiind finalizată.

După ce PSD a reziliat contractual și blocat lucrările pentru realizarea centurii la un stadiu de execuție de 30%, PNL a reluat licitația și se va semna noul contract luna aceasta pentru demararea lucrărilor.

4. După întârzieri uriașe, în acest an PNL a realizat recepția mult așteptată pentru DN5 Adunații Copăceni are loc luna aceasta și drumul este finalizat!

Guvernul PNL va continua investițiile în județul nostru

10 proiecte importante pentru Giurgiu:

1. DN 5. Adunații Copăceni – Vama Giurgiu

Este drumul national cel mai important pentru județul Giurgiu; traversează județul de la nord la sud și face parte din drumul european E85. Este cel mai traficat drum din județul Giurgiu, fiind ruta cea mai rapidă de ieșire din țară către Bulgaria, Grecia, Turcia și Orientul Mijlociu.

2. DN6. Mihailești – Naipu.

Este drumul national ce leagă Bucureștiul de Municipiul Alexandria, traversând județele Ilfov, Giurgiu și Teleorman. Sectorul de drum ce străbate județul Giurgiu este cuprins între orașul Mihăilești și localitatea Naipu, aparținând comunei Ghimpați. Traficul comercial de mare tonaj este intens având în vedere caracterul agricol al celor trei județe.

3. DN 5A. Adunatii Copaceni – Hotarele

Este drumul national ce leagă nordul județului de partea de est, până la limita cu județul Călărași. Drumul este deosebit de important pentru zona legumicolă Vărăști, ValeaDragului, Hotarele, pentru zona turistică a județului reprezentată de Parcul Natural Comana și zona viticolă aferentă comunelor Prundu și Greaca.

4. DN 61. Ghimpați – Izvoru

Este drumul ce leagă zona de centru a județului cu zona de nord, de-a lungul laturii vestice.

Sectorul de drum este parte a rutei comerciale dintre Vama Giurgiu și autostrada A1.

Acest sector de drum a fost modernizat partial între localitatea Ghimpați și localitateaVadu Lat. Între Vadu Lat și Izvoru (localitatea unde drumul se intersectează cu autostrada A1), starea carosabilului este deplorabilă.

5. DN 5B. Giurgiu – Ghimpați

Alături de DN 61 constituie o rută excelentă de trafic comercial și turistic pentru a traversa sudul ţării către Bulgaria, Grecia, Turcia și Orientul Mijlociu, evitând centura supraaglomerată a capitalei, pe zona de sud. Este sectorul de drum cel mai afectat din punct de vedere al calității carosabilului din tot județul Giurgiu.

6. DN 5C. Giurgiu – Pietrișu.

Este un drum național de importanță deosebită pentru sectorul agricol. DN5 C străbate zonele cerealiere importante ale județului Giurgiu și face legătura cu orasul Zimnicea.

7.DN 41. Greaca -Daia.

Este drumul national ce leagă sudul județului Giurgiu de județul Călărași și este extrem de important pentru sectorul agricol.

8. Șoseaua de centură a municipiului Giurgiu

În acest moment există câteva tronsoane realizate, un altul câștigat și urmează execuția acestuia, dar mai sunt câteva tronsoane indispensabile unui trafic modern. Viabilizarea zonelor adiacente centurii vor genera oportunități pentru firmele interesate de spații și servicii.

9. Modernizarea portului Giurgiu, proiect aflat la stadiu de SF, cu acorduri și avize și urmează să fie depus de APDF Giurgiu

10. Dragarea senalului navigabil

Pentru pregătirea acestuia sunt alocați 5 milioane euro, dar pentru urgentarea acestui proiect trebuie spijin din partea Guvernului și diligențe cu partea bulgară.

Articol comandat de către PNL Giurgiu, cod mandatar financiar 11200025, executat de SC Actual Media Press SRL


Publicat  :  decembrie 3, 2020

Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

ziare