ANUNȚ CONCURS

 

anunt concurs

Primăria comunei Malu, judeţul Giurgiu

Șoseaua Giurgiului, nr. 115

Tel/fax: 0246 241 106

e-mail: primariamalu@gmail.com

Nr. înregistrare: 7459/27.11.2025

 

În conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din foduri publice, cu modificările și completările ulterioare, Primăria comunei Malu, județul Giurgiu organizează concurs de ocuparea a 10 (zece) posturi vacante, pe perioadă nedeterminată de timp, funcții contractuale în cadrul ”Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu, fără personalitate juridică, în subordinea primarului comunei Malu, în afara organigramei și a statului de funcții ale aparatului de specialitate ale primarului, după cum urmează:

Nr. crt

Denumire post

Perioada/ durata timpului de lucru

1.

Șef Centru – 1 post

Funcție contractuală de conducere

perioadă nedeterminată de timp, cu normă întreagă 8h/zi

2.

Psiholog – 1 post

Funcție contractuală de execuție

perioadă nedeterminată de timp, cu normă parțială 2h/zi

3.

Asistent Social – 1 post

Funcție contractuală de execuție

perioadă nedeterminată de timp, cu normă parțială 4h/zi

4.

Administrator – 1 post

Funcție contractuală de execuție

perioadă nedeterminată de timp, cu normă întreagă 8h/zi

5.

Asistent medical – 1 post

Funcție contractuală de execuție

perioadă nedeterminată de timp, cu normă parțială 4h/zi

6.

Bucătar – 1 post

Funcție contractuală de execuție

perioadă nedeterminată de timp, cu normă întreagă 8h/zi

7.

Fiziokinetoterapeut – 1 post

Funcție contractuală de execuție

perioadă nedeterminată de timp, cu normă parțială 2h/zi

8.

Îngrijitor la domiciliu – 1 post

Funcție contractuală de execuție

perioadă nedeterminată de timp, cu normă întreagă 8h/zi

9.

Paznic – 1 post

Funcție contractuală de execuție

perioadă nedeterminată de timp, cu normă întreagă 8h/zi

10.

Îngrijitoare – 1 post

Funcție contractuală de execuție

perioadă nedeterminată de timp, cu normă întreagă 8h/zi

La concurs poate participa orice persoană care îndeplinește condițiile generale și condițiile specifice stabilite prin fișa postului pentru ocuparea funcției contractuale.

I. DOCUMENTE SOLICITATE CANDIDAȚILOR:

În vederea participării la concursul de angajare, candidații depun dosarul de concurs, care conține în mod obligatoriu:

a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din H.G. nr. 1336/2022;

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;

e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitatepentru ocuparea postului;

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar; – documentul poate fi înlocuit cu o declarație pe propia răspundere privind antecedentele penale.

g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

i) curriculum vitae, model comun european.

Adeverința prevăzută la lit. g) care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății;

Mențiuni speciale:

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.

Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

Documentul prevăzut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

II. CANDIDAȚII TREBUIE SĂ ÎNDEPLINEASCĂ:

1. Condițiile generale de participare:

a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnat pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care at face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea reptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;

h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din legea nr. 118/2019 privind Registrul național automizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatarea a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Naționa de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h din H.G. nr. 1336/2022.

2. Condiții specifice de participare:

Șef Centru – 1 post

1. Candidaţii pentru ocuparea funcţiei de conducere trebuie să fie absolvenți cu diplomă de licență ai învățământului superior în domeniul psihologie, asistență socială și sociologie, cu vechime de minimum 2 ani în domeniul serviciilor sociale, sau absolvenți cu diplomă de licenţă ai învățământului superior în domeniul juridic, medical, economic şi al științelor administrative, cu experiență de minimum 5 ani în domeniul serviciilor sociale.

Psiholog – 1 post

1. Studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă – Facultatea de Psihologie;

2. Vechime în specialitate – nu se solicită

Asistent Social – 1 post

1. Studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă în domeniul Asistență Socială și Sociologie;

2. Vechimea în specialitate: – nu se solicită

Administrator – 1 post

1. Studii de specialitate: studii medii absolvite cu diplomă/studii universitare de licență absolvite cu diplomă;

2. Vechimea în specialitate – nu se solicită

Asistent medical – 1 post

1. Studii de specialitate: Scoala Postliceală Sanitară- absolvit cu diplomă;

2. Vechimea în specialitate – nu se solicită

Bucătar – 1 post

1. Studii de specialitate: studii gimnazile absolvite cu diplomă/studii medii absolvite cu diplomă;

2. Studii de specialitate finalizate cu diplomă de bucătar;

3. Vechimea în specialitate – nu se solicită

Fiziokinetoterapeut – 1 post

1. Studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, în domeniul de specialitate/ Scoala Postliceală, absolvit cu diplomă

2. Vechimea în specialitate – nu se solicită

Îngrijitor la domiciliu un – 1 post

1. Studii de specialitate: studii gimnazile absolvite cu diplomă/studii medii absolvite cu diplomă;

2. Vechimea în specialitate – nu se solicită

Paznic – 1 post

1.Studii de specialitate: studii gimnazile absolvite cu diplomă/studii medii absolvite cu diplomă;

2. Vechimea în specialitate – nu se solicită

Îngrijitoare – 1 post

1.Studii de specialitate: studii gimnazile absolvite cu diplomă/studii medii absolvite cu diplomă;

2. Vechimea în specialitate – nu se solicită

Copiile de pe actele solicitate se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea ”conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

Vor fi declarate admise la selecție numai dosarele de concurs ale candidaților care îndeplinesc condițiile legale, cerințe generale și specifice menționate în prezentul anunț, respectiv dosarele de concurs care sunt complete, corect întocmite și depuse în termenul și intervalul orar prevăzut în anunț.

Concursul pentru ocuparea posturilor vacante menționate, constă în următoarele etape:

– selecția dosarelor de înscriere;

– proba scrisă;

– interviu.

III. PROCEDURA DE DESFĂȘURARE:

Concursul se va desfășura conform calendarului următor:

Perioada de depunere a dosarelor este de 10 zile lucrătoare începând cu data de 27.11.2025 (data publicării anunțului) și până la data de 11.12.2025 (inclusiv), la sediul Primăriei Comunei Malu, județul Giurgiu, str. Șos. Giurgiului, nr. 115, Compartimentul Resurse Umane și Registratură.

Concursul se va desfășura sediul Primăriei Comunei Malu, județul Giurgiu, str. Șos. Giurgiului, nr. 115 și va avea următoarele etape:

1. Selecția dosarelor de înscriere –se apreciază cu mențiunea admis/respins, (însoțită de motivul respingerii);

Rezultatele selecției dosarelor de înscriere se afișează în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de selecție a dosarelor – 12.12.2025.

După afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor,– 15.12.2025, ora 16:30.

În situația contestațiilor formulate față de rezultatul selecției dosarelor, comisia de soluționare a contestațiilor va verifica îndeplinirea de către candidatul contestatar a condițiilor pentru participare la concurs în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor. Comunicarea rezultatelor la contestațiile depuse se face imediat după soluționarea contestațiilor.

2. Proba scrisă – se va desfășura în data de 19.12.2025, ora 09:00 la sediul Primăriei Comunei Malu, județul Giurgiu, str. Șos. Giurgiului, nr. 115 și va consta în rezolvarea unor teste grilă, în baza tematicii și bibliografiei atașate;

Se apreciază cu puncte de la 1 la 100, punctajul minimum de promovare fiind 50 pentru funcțiile contractuale de execuție, respectiv punctajul minim de promovare pentru funcțiile de conducere minim 70, cu afișarea rezultatelor în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei scrise, rezultatele vor fi afișate în data de 19.12.2025.

După afișarea rezultatelor obținute la proba scrisă, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise– 22.12.2025, ora 16:30. În situația contestațiilor formulate față de rezultatul probei scrise, comisia de soluționare a contestațiilor va verifica îndeplinirea de către candidatul contestatar a condițiilor pentru participare la concurs în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor. Comunicarea rezultatelor la contestațiile depuse se face imediat după soluționarea contestațiilor.

3. Interviul, se va desfășura în maxim 4 zile lucrătoare de la susținerea probei scrise și va fi susținut numai de candidații declarați admiși la celelalte probe.

Interviul se apreciază cu puncte de la 1 la 100, punctajul minim de promovare fiind 50 pentru funcțiile contractuale de execuție, respectiv punctajul minim de promovare pentru funcțiile de conducere minim 70, pe baza criteriilor de evaluare: abilități și cunoștințe impuse de funcție, capacitatea de analiză și sinteză; motivația candidatului, comportament în situațiile de criză, abilități de comunicare, inițiativă și creativitate.

Pentru posturile de conducere, planul de interviu include şi criterii referitoare la:a) capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora; b) exercitarea controlului decizional; c) capacitatea managerială.

Afișarea rezultatului interviului: în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării interviuliu;

După afișarea rezultatelor obținute la interviu, candidații nemulțumiți, pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului interviului. În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul interviului, comisia de soluţionare a contestaţiilor va analiza consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face imediat după soluţionarea contestaţiilor.

Notă: Fiecare probă de concurs este eliminatorie.

Se consideră admis candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat, cu condiţia ca acesta să fi obţinut punctajul minim necesar.

4. Afișarea rezultatelor finale: Rezultatele finale se afişează în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de soluționare a contestațiilor pentru proba interviului.

Pentru afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, se folosesc codurile numerice pentru identificare, atribuite la înregistrarea dosarelor de concurs.

Contestaţii

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se face în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei.

Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă, practică, interviu, după caz, pot depune contestaţie la Biroul Registratură, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului la proba scrisă şi sau/ a probei interviu.

Termenul de soluţionare a contestaţiilor este de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Relaţii suplimentare la tel. 0246241106 (Compartiment Resurse Umane și Registratură).

IV. ATRIBUŢII, BIBLIOGRAFIE, TEMATICĂ

Notă: la studierea actelor normative din bibliografie, candidaţii vor trebui să cunoască
toate modificările, completările şi republicările intervenite până la data concursului

1. ȘEF CENTRU

ATRIBUȚIILE POSTULUI

  • Organizează, îndrumă şi controlează întreaga activitate de asistență socială și protecţie la nivelul Centrului de zi de asistenţă şi recuperare pentru persoane vârstnice Malu şi propune conducerii Primăriei Malu sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu îşi îndeplinesc în mod corespunzător atribuţiile, cu respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, codului muncii etc.;

  • Face cunoscut ROF-ul în cadrul unor sesiuni de informare a personalului cel puţin o dată pe an tabelul cu participanţii la sesiunile de informare şi semnăturile acestora constituie anexă la ROF;

  • Elaborează rapoartele generale privind activitatea Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu, stadiul implementării obiectivelor;

  • Propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire şi perfecţionare;

  • Colaborează cu alte centre/alți furnizori de servicii sociale şi/sau alte structuri ale societăţii civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătățirii permanente a instrumentelor proprii deasigurare a calităţii serviciilor, precum şi pentru identificarea celor mai bune servicii care sa răspundă nevoilor persoanelor beneficiare;

  • Întocmeşte raportul anual de activitate;

  • Asigură buna desfăşurare a raporturilor de muncă dintre angajaţii Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu ;

  • Propune Primăriei Malu aprobarea structurii organizatorice şi a numărului de personal;

  • Desfăşoară activităţi pentru promovarea imaginii Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Ia în considerare şi analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale drepturilor beneficiarilor în cadrul Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate de personalul din cadrul Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu şi dispune, în limita competenţei, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;

  • Organizează activitatea personalului şi asigură respectarea timpului de lucru şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare;

  • Reprezintă Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu în relaţiile cu Primăria Malu şi, după caz, cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din țară şi din străinătate, precum şi în justiție;

  • Răspunde de aplicarea legislaţiei în vigoare privind activitatea Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Elaborează procedurile de lucru și regulamentul de ordine interioară ale Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Întocmeşte proiecte cu propuneri de dezvoltare a Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Asigură întocmirea în condiții corespunzătoare şi la timp a tuturor lucrărilor solicitate la nivelul Primăriei Malu privind Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Întocmeşte fişa postului pentru personalul din subordine pe baza legislaţiei existente și în acord cu interesele Primăriei Malu;

  • Formulează și promovează misiunea centrului;

  • Verifică meniul săptămânal, certificatul de calitate al hranei şi modul de gestionare şi folosire a alimentelor, asigură materialele necesare menţinerii şi efectuarii curățeniei;

  • Se preocupă de dezvoltarea bazei materiale a Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Asigură respectarea drepturilor beneficiarilor și ale personalului din subordine;

  • Stabileşte și propune concediile de odihnă ale personalului ținând seama de interesele bunei desfășurări a activității din cadrul Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Urmărește efectuarea controalelor medicale periodice ale personalului;

  • Se preocupă permanent de asigurarea şi îmbunătățirea condițiilor de viaţă, de sănătate, de instruire, educare, cât și de orientare vocațională şi profesională a beneficiarilor;

  • Desfăşoară acțiuni de scriere, citire, modificare şi ştergere, având acces la baza de date cu caracter personal atât în sistemul informatic, cât şi letric (registrul de vizite, alte documente întocmite la nivelul centrului);

  • Asigură cunoaşterea și implementarea legislaţiei din domeniul său de activitate persoanelor din subordine;

  • Răspunde de corectitudinea datelor pe care le consemnează în documente, pontaje lunare, necesare de materiale ș.a.;

  • Răspunde de aducerea la îndeplinire a Hotărârilor Consiliului Local al Primăriei Malu, care au legătură cu domeniul de activitate al Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Păstrează secretul de serviciu;

  • Asigură comunicarea şi colaborarea permanentă cu celelalte servicii de specialitate din cadrul Primăriei Malu, cu alte instituţii publice locale și organizaţii ale societății civile active în comunitate, în folosul beneficiarilor.;

  • Întocmeşte proiectul bugetului propriu al Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Urmărește încheierea contractelor de furnizare a serviciilor sociale cu beneficiarii;

BIBLIOGRAFIA

  • HOTĂRÂRE nr. 797 din 8 noiembrie 2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, cu modificările și completările ulterioare;

  • LEGEA nr. 292 din 20 decembrie 2011 asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare;

  • LEGEA nr. 197 din 1 noiembrie 2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;

  • HOTĂRÂREA nr. 268 din 14 martie 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare;

  • OUG NR. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare – Codul administrativ al României, Cap. III – Drepturi și obligații ale personalului contractual din administrația publică precum și răspunderea acestuia;

TEMATICĂ: Bibliografia va fi studiată integral.

2. PSIHOLOG – 1 post

ATRIBUȚIILE POSTULUI

  • Participă alături de ceilalți specialişti la realizarea evaluării inițiale, a Planurilor individualizate de asistență şi îngrijire şi la elaborarea strategiilor de evaluare şi recuperare a beneficiarilor;

  • Desfăşoară activități de observare, evaluare/reevaluare, intervenţie de specialitate, consiliere individuală şi de grup a beneficiarilor şi foloseşte suporturile metodologice adecvate; propune revizuirea, ori de cât ori este cazul, a Fişei de Evaluare Psihologică;

  • Participă la procesul de colaborare cu familiile şi aparţinătorii beneficiarilor;

  • Colaborează cu instituţii de profil în vederea rezolvării eficiente a problemelor beneficiarilor din centru;

  • Respectă condiţiile deontologice specifice profesiei de psiholog şi răspunde de veridicitatea şi corectitudinea materialelor întocmite;

  • Întreprinde demersuri în vederea dezvoltării comportamentului adecvat situaţiilor sociale, a dezvoltării atenției şi gândirii pozitive, a adecvării emoţiilor, conştientizării de sine;

  • Întreprinde demersuri în vederea evitării situaţiilor de izolare socială şi depresie a beneficiarilor, pentru optimizarea şi dezvoltarea personală a acestora;

  • Propune activităţi pentru dezvoltarea şi diversificarea serviciilor de consiliere psihologică;

  • Monitorizează şi supervizează serviciile de consiliere psihologică acordate beneficiarilor;

  • Desfăşoară şedinţe de consiliere individuală şi de grup în funcţie de nevoile identificate;

  • Monitorizează toate activităţile desfăşurate în incinta centrului de zi;

  • Identifică nevoile beneficiarilor şi propune activităţi pentru combaterea marginalizării sociale;

  • Propune şi organizează conferințe, dezbateri pe tematică psihologică;

  • Organizează cursurile cu tematică psihologică, cursurile de dezvoltare personală;

  • Contactează specialişti pentru diversificarea acţiunilor din domeniul psihologiei;

  • Organizează grupurile de suport pentru beneficiarii centrului aflaţi în nevoie;

  • Coordonează şi însoţeşte beneficiarii la acțiunile socio-culturale;

  • Informează beneficiarii cu privire la modul de organizare al activităților desfăşurate decentrul de zi;

  • Redactează şi întocmeşte anunţurile, afişele, materialele de suport pe tematică psihologică;

  • Ţine evidenţa participării beneficiarilor la activităţile desfăşurate de centrul de zi;

  • Ordonează/completează documentele cabinetului de consiliere psihologică.

  • Îndeplineşte şi alte sarcini de serviciu primite de la șeful de centru, în limita competențelor şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

BIBLIOGRAFIA

  • Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea și sănătatea în muncă, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, cu modificările și completările ulterioare;

  • Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare,

  • Codul deontologic al profesiei de psiholog cu drept de liberă practică din 24.11.2018, M.Of. al României nr. 143 din 22 februarie 2019, cu modificările și completările ulterioare;

  • Hotărârea Guvernului nr. 788 din 14 iulie 2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Psihologilor din România, cu modificările și completările ulterioare;

  • Legea nr. 217 din 22 mai 2003 (*republicată*) pentru prevenirea și combaterea violenței domestice, cu modificările și completările ulterioare;

TEMATICĂ: Bibliografia va fi studiată integral.

3. ASISTENT SOCIAL – 1 POST

ATRIBUȚIILE POSTULUI

  • Asigură consilierea socială privind accesarea serviciilor sociale şi activităţile centrului integrat;

  • Asigură consilierea informaţională şi suportul privind accesarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice oferite de Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Realizează evaluarea/reevaluarea nevoilor sociale în cadrul centrului în colaborare cu echipa multidisciplinară;

  • Informează şi pune la dispoziţia persoanelor vârstnice documentele pentru înscriere, conform procedurii operaționale privind accesarea serviciului social;

  • Participă alături de ceilalţi specialişti la întocmirea fișei de evaluare anterioară admiterii beneficiarilor, a planurilor individualizate de asistență şi îngrijire/planurilor de intervenție şi la elaborarea strategiilor de evaluare şi reinserţie socială a beneficiarilor;

  • Desfăşoară activităţi de observare, evaluare/reevaluare, intervenție de specialitate, consiliere individuală şi de grup a beneficiarilor şi foloseşte suporturile metodologice adecvate;

  • Întocmeşte și înregistrează contractele de acordare a serviciilor sociale/actele adiţionale la contracte pentru beneficiarii centrului de zi și se asigură că sunt completate corespunzător, înaintede a fi duse spre avizare/aprobare la sediul Primăriei Malu;

  • Întocmeşte, completează și actualizează periodic documentele beneficiarilor: referatul cu propunerea pentru emiterea dispoziţiei de admitere/de respingere/de încetare a acordării serviciilor, fișa de evaluare iniţială şi de reevaluare, planul individualizat de asistență și îngrijire/planul de intervenție, fişa de monitorizare etc.;

  • Acompaniază beneficiarii în activităţile din afara centrului, respectiv în excursiile/deplasările organizate; informează beneficiarii în scris (la avizier) cu privire la respectarea condiţiilor necesare participării în excursii/deplasări, în momentul înscrierilor. Întocmeşte un tabel nominal cu participanţii la excursii/deplasări şi obține acordul de participare al beneficiarilor cu privire la starea de sănătate și respectarea condiţiilor specifice de deplasare;

  • Însoţeşte beneficiarii centrului de zi pentru activităţile în aer liber, după caz, cu acordul şefului ierarhic, facilitând realizarea acţiunilor în aer liber (parcuri, muzee, spectacole, excursii, etc.);

  • Participă la procesul de colaborare cu familiile şi aparținătorii beneficiarilor;

  • Colaborează cu instituţii de profil în vederea rezolvării eficiente a problemelor beneficiarilor din centru;

  • Asigură informare şi consiliere socială cu privire la drepturile şi facilitățile sociale nexistente, oferind clarificări privind demersurile de obţinere;

  • Oferă sprijin pentru menţinerea relaţiei beneficiarului cu familia, prieteni etc.;

  • Cunoaşte şi respectă drepturile şi obligaţiile ce le revin persoanelor vârstnice şi îi informează/consiliază cu privire la acestea;

  • la măsuri pentru prevenirea și combaterea oricăror forme de tratament abuziv, neglijent, degradant asupra beneficiarilor pe parcursul derulării activităților din centru, în baza prevederilor din procedura operaţională a centrului privind cazurile de abuz şi neglijență;

  • Îndeplineşte şi alte sarcini de serviciu primite de la şeful de centru, în limita competențelor şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

BIBLIOGRAFIA

  • LEGE nr. 448 din 6 decembrie 2006 (**republicată**) privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare;

  • LEGEA nr. 17 din 6 martie 2000 (*republicată*)privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, cu modificările și completările ulterioare;

  • ORDONANŢĂ nr. 137 din 31 august 2000 (**republicată**) privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările și completările ulterioare;

  • LEGE nr. 292 din 20 decembrie 2011 asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare;

  • Legea nr. 197 2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;

TEMATICĂ: Bibliografia va fi studiată integral.

4. ADMINISTRATOR

ATRIBUȚIILE POSTULUI

  • Asigură coordonarea, îndrumarea, controlul și gestiunea Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Răspunde de activitățile administrative-gospodărești, precum și de păstrarea și folosirea în mod judicious, a tuturor bunurilor Centrului integrat de servicii sociale pentru vîrstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Răspunde de desfășurarea operațiunilor de iventariere li casare potrivit dispozițiilor legale în vigoare;

  • Răspunde de aplicarea tuturor normelor privitoare la asigurarea securității muncii, asigură procurarea materialelor necesare, instruirea beneficiarilor și a personalului asupra măsurilor de prevenire a incendiilor

  • Îngrijeşte şi răspunde de obiectele de inventar pe care le are în dotare;

  • Participă la descărcarea și depozitarea produselor alimentare și nealimentare;

  • Solicită lunar materialele şi echipamentele de care are nevoie pentru îndeplinirea sarcinilor specifice;

  • Solicită, la nevoie, intervenţia unor servicii publice de urgență (ambulanța, pompierii, poliţia) pentru a asigura buna desfășurare a activităților în cadrul Centrului integrat de servicii sociale pentru vârstnici în comuna Malu, județul Giurgiu;

  • Răspunde de buna utilizare a materialelor igienice ce i se acordă periodic;

  • Solicită şi păstrează documentele şi actele normative în vigoare (legi, hotărâri etc.) ce vizează domeniul său de acţiune;

  • Gestionează toate mijloacele fixe aflate în dotarea centrului;

  • Eliberează alimentele din gestiune conform listei zilnice aprobată de şeful de centru;

  • Eliberează materialele de curăţenie conform bonului de consum aprobat de şeful de centru;

  • Se îngrijește de buna desfășurare a activităţilor de natură administrativă;

  • Informează şeful de centru în cazul în care sesizează deficiențe în activitatea administrativă;

  • Informează şeful de centru în cazul în care se înregistrează deteriorări ale obiectelor de inventar aflate în dotarea centrului;

  • Propune casări ale obiectelor de inventar ce nu mai pot fi folosite datorită uzurii avansate;

  • Întocmeşte împreună cu cadrele medicale estimările anuale de alimente şi materiale şi le supune spre aprobare şefului de centru;

  • Întocmeşte referate pentru solicitarea achiziţionării unor materiale ce nu sunt cuprinse în estimările anuale (becuri, yale, cuie etc.);

  • Răspunde de modul de îngrijire a tuturor echipamentelor aflate în gestiunea sa;

  • Face parte din comisiile de recepție;

  • Informează şeful de centru dacă alimentele nu corespund calitativ;

  • Verifică periodic dacă produsele aflate în gestiune sunt în termenul de garanție şi corespund calitativ;

  • Se asigură că alimentele şi materialele pe care le are în gestiune sunt depozitate corespunzător, iar magaziile și spaţiile de depozitare sunt în conformitate cu reglementările legale în vigoare;

  • Cunoaşte şi respectă normele de protecția muncii şi cele de prevenire și stingere a incendiilor;

  • Respectă programul de lucru şi programarea concediilor;

  • Îndeplineşte şi alte sarcini de serviciu primite de la șeful de centru, în limita competențelor şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

BIBLIOGRAFIA

  • HOTĂRÂRE nr. 797 din 8 noiembrie 2017pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, cu modificările și completările ulterioare;

  • LEGEA nr. 22 din 18 noiembrie 1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii şi raspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agentilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, cu modificările și completările ulterioare;

  • ORDIN nr. 2.861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobare Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, cu modificările și completările ulterioare;

  • LEGE nr. 319 din 14 iulie 2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările și completările ulterioare;

  • OUG 57/2019 – Codul Administrativ al României Partea a –VI-a Titlul I-III și Partea a-VII-a, cu modificările și completările ulterioare;

TEMATICĂ: Bibliografia va fi studiată integral.

5. ASISTENT MEDICAL

ATRIBUȚIILE POSTULUI

  • Răspunde de existenţa fizică, precum şi de modul în care completează periodic și ori de câte ori este necesar, documentele prevăzute de legislaţia în domeniu, precum fişa medicală și registrele de evidență medicală;

  • Cunoaște conținutul documentelor pe care le elaborează și redactează, pe care le transmite ulterior, şefului ierarhic superior pentru verificare, aprobare, avizare şi/sau contrasemnare;

  • Participă la dezbaterile referitoare la principalele probleme privind alimentația beneficiarilor, activitatea medicală, menţinerea stării de sănătate sau igienei la nivelul centrului;

  • Răspunde de rezultatele activităţii în conformitate cu standardele şi dispoziţiile legale învigoare;

  • Răspunde de integritatea fizică şi psihică a beneficiarilor;

  • Participă, ca persoană de referință pentru fiecare beneficiar, la realizarea programului special de acomodare după admiterea acestuia în centru;

  • Contribuie la elaborarea şi/sau implementarea planurilor individualizate/de intervenţie pentru fiecare beneficiar din centru (nevoi de sănătate şi promovare a sănătăţii; nevoile de îngrijire, inclusiv de securitate şi promovare a bunăstării; nevoile fizice şi emoţionale etc.);

  • Monitorizează starea de sănătate a beneficiarilor din centru şi, după caz, urmăreşte evoluţia;

  • Aspectele rezultate din monitorizarea beneficiarilor, precum şi orice alte informaţii privind starea de sănătate, sunt consemnate ori de câte ori este necesar în fişa medicală, în rapoarte lunare și trimestriale contrasemnate de şeful centrului;

  • Sesizează conducerea din centru despre orice tentative sau situaţie de abuz, neglijare sau exploatare a beneficiarului;

  • Efectuează evaluarea medicală inițială a stării de sănătate a beneficiarului şi verifică periodic starea de sănătate a acestuia;

  • Întocmeşte fişa medicală a beneficiarului, în care sunt trecute toate informaţiile referitoare la:

– antecedentele personale fiziologice şi patologice ale beneficiarului şi familiei sale;

– imunizările, bolile, rănirile accidentale, alergiile sau reacţiile adverse la administrarea unor medicamente, rezultatele analizelor, etc;

– realizarea și evidența eventualelor examene medicale pe perioada beneficierii de servicii sociale;

– numele, prenumele și datele de contact ale medicului de familie.

  • Supraveghează aplicarea strictă a regulilor de primire a beneficiarilor în centru şi aplică măsurile de igienă;

  • Administrează medicamentele recomandate conform prescripţiilor medicale şi schemelor de administrare a tratamentului și consemnează în fişele de administrare a tratamentului;

  • Consemnează în fișa medicală informaţiile referitoare la medicamentele, tratamentele şi asistența de prim ajutor acordate, data, ora, medicamentul, motivul administrării;

  • Completează dosarul beneficiarului cu documentaţia necesară ori de câte ori este necesar;

  • Participă la întocmirea meniului săptămânal;

  • Contribuie la realizarea meniului zilnic, asigurând o alimentaţie echilibrată, regimurilor recomandate de medic şi normele în vigoare cu privire la necesarul de calorii şi elemente nutritive;

  • Gestionează şi ţine evidența medicamentelor, asigurând o depozitare corespunzătoare a acestora;

  • Verifică dacă produsele alimentare corespund din punct de vedere calitativ, organoleptic şi dacă sunt însoţite de documentaţia specifică;

  • Respectă legislaţia în vigoare cu privire la înregistrarea, depozitarea, manipularea, distribuirea şi administrarea medicamentelor;

  • Respectă procedurile referitoare la administrarea, depozitarea şi distrugerea resturilor demedicamente sau a medicamentelor expirate, precum şi a celorlalte materiale sanitare utilizate;

  • Consemnează şi ține evidența deşeurilor medicale periculoase;

  • Verifică zilnic respectarea normelor igienico-sanitare și utilizarea corectă a soluţiilor de dezinsecţie şi dezinfecţie;

  • Informează în scris şeful centrului în cazul pierderii, furtului sau distrugerii unor echipamente medicale, instrumentare medicale sau medicamente;

  • Răspunde de resursele materiale şi medicale pe care le utilizează;

  • Cunoaşte şi respectă normele de protecția muncii si cele de prevenire si stingere aincendiilor;

  • Verifică starea de curăţenie corporală (piele, mucoase, urechi, unghii, cavitate bucală) a beneficiarilor și oferă îndrumare pentru efectuarea corectă a igienei corporale şi vestimentare a beneficiarilor;

  • Efectuează următoarele tehnici medicale: administrare de medicamente pe cale orală, injectabilă (intramusculară, intravenoasă, subcutanată) cutanată, prin sondaje, efectuarea de pansamente, resuscitare cardio-respiratorie în caz de nevoie, măsurarea constanţelor biologice de tipTA, temperatură, puls, respiraţie şi înregistrează rezultatele acestora;

  • Acordă primul ajutor în situaţii de urgență și solicită medicul şi/sau serviciul de urgență112;

  • Observă simptomele şi starea beneficiarilor și le înregistrează în fişă;

  • Supraveghează și participă activ la servirea meselor;

  • Îndeplineşte şi alte sarcini de serviciu primite de la șeful de centru, în limita compețențelor şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

BIBLIOGRAFIE

  • Ordin MS nr. 1.410 din 12 decembrie 2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, cu modificările și completările ulterioare;

  • OUG nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu modificările și completările ulterioare;

  • Ordinul ministrului sănătății nr.1761/ 03 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, cu modificările și completările ulterioare;

  • Legea nr. 17/200 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, cu modificările și completările ulterioare;

  • Legea 319 din 2006 actualizată, Legea privind securitatea și sănătatea în muncă, cu modificările și completările ulterioare;

TEMATICĂ: Bibliografia va fi studiată integral.

6. BUCĂTAR – 1 POST

ATRIBUȚIILE POSTULUI

  • Se preocupă de aprovizionarea cu alimente, materiale şi orice inventar necesar unei bune funcţionări a bucătăriei centrului;

  • Primeşte alimentele de la magazie, verificând cantitatea şi calitatea acestora şi le transportă în condiții corespunzătoare de igienă respectând circuitele special amenajate ale bloculuialimentar;

  • Respectă circuitele funcţionale din blocul alimentar;

  • Respectă normele de igienă în prepararea alimentelor;

  • Curăţă şi dezinfectează vesela folosită în blocul alimentar;

  • Efectuează operațiunile de curăţenie şi dezinfecție, conform protocoalelor de ordin intern şi înregistrează activitatea desfășurată în graficele de curățenie şi dezinfecție;

  • Răspunde de păstrarea în bune condiţii a materialelor de curățenie pe care le are în îngrijire pentru folosinţa zilnică;

  • Asigură pregătirea mâncărurilor conform prescripţiilor dietetice de prelucrare a alimentelor;

  • Respectă orarul de distribuire al mesei şi răspunde de cantitatea şi calitatea porţiilor repartizate;

  • Răspunde de ridicarea și păstrarea probelor de alimente din meniul zilnic;

  • Răspunde de aplicarea normelor de igienă impuse la locul de munca și de igiena personală;

  • Răspunde de împărțirea corectă a mâncării conform numărului de porţii existent;

  • Asigură transportul mâncării în vase corespunzătoare acolo unde se distribuie masa;

  • Răspunde de buna funcţionare şi tehnica de utilizare a aparaturii şi utilajelor din dotare și igienizarea acestora;

  • Răspunde de păstrarea și depozitarea produselor alimentare, semipreparatelor şi preparatelor alimentare în blocul alimentar cu respectarea normelor igienico-sanitare în vigoare;

  • Participă activ la întreţinerea ustensilelor de bucătărie şi a echipamentului din dotare;

  • Răspunde de păstrarea în bune condiții a inventarului dat în folosință – ustensile și aparatură;

  • Răspunde de respectarea normelor de igienă şi securitate a muncii;

  • Răspunde de utilizarea resurselor existente, exclusiv în interesul centrului;

  • Poartă echipamentul de protecţie prevăzut de regulamentul de ordine interioară, care va fi schimbat ori de câte ori este nevoie, pentru păstrarea igienei și a aspectului estetic personal (halat, bonetă, încălțăminte);

  • Deșeurile alimentare le colectează în saci de culoare neagră şi le depozitează în containerele pentru deșeuri menajere din curtea centrului;

  • Ambalajele (hârtie, carton, plastic, aluminiu, lemn, sticlă) le colectează separat de resturile alimentare și le depozitează în locurile special amenajate pentru colectare deşeuri din aceste categorii la punctul de colectare din curtea centrului;

  • Participă la activitățile de educaţie pentru sănătate privind o alimentaţie sănătoasă;

  • Îndeplineşte şi alte sarcini de serviciu primite de la șeful de centru, în limita competențelor şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

BIBLIOGRAFIE

  • Ordinul nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igenă și sănătate publică privind mediul de viață al populației (Cap. V.I. – Norme de igenă pentru unitățile de folosință publică), cu modificările și completările ulterioare;

  • Norme de igienă din 16 decembrie 1998 (*actualizate*), privind producţia, prelucrarea, depozitarea, păstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor, aprobate prin Ordinul MS nr. 976 din 16 decembrie 1998, cu modificările și completările ulterioare;

  • Legea nr. 319/2006 cu modificările și completările ulterioare, referitoare la sănătate și Securitate în muncă ( Capitolul I și IV), cu modificările și completările ulterioare;

  • H.G. nr. 924/ 11 august 2005 privind aprobarea Regulilor generale pentru igiena produselor alimentare, cu modificările și completările ulterioare;

  • Legea 307/2006, privind apărarea împotriva incendiilor (Capitolul I și II), cu modificările și completările ulterioare;

TEMATICĂ: Bibliografia va fi studiată integral.

7. FIZIOKINETOTERAPEUT – 1 POST

ATRIBUȚIILE POSTULUI

  • Evaluează, planifică și implementează programe de reabilitare care îmbunătăţesc sau restabilesc funcțiile motorii ale beneficiarilor centrului de zi, măresc capacitatea de mișcare, calmează durerile şi tratează ori previn problemele fizice asociate cu leziuni, boli şi alte deficiențe. Acesta aplică o gamă largă de terapii fizice și tehnici, cum ar fi mișcarea, ultrasunetele, laserul și alte tehnici similare.
  • Desfăşoară activităţi de asistenţă kinetică, profilactică şi de recuperare motorie;
  • Evaluează starea generală a beneficiarilor centrului din punct de vedere anatomo-funcţional şi furnizează medicului informaţiile relevante;
  • Evaluează activităţile zilnice şi testează activitatea musculo-articulară a beneficiarilor de servicii sociale în scopul identificării deficitului funcţional sub aspect motric;
  • Analizează indicaţiile medicului pentru fiecare caz în parte şi participă la consultaţiile şi reexaminările periodice ale beneficiarilor;
  • Elaborează planuri terapeutice individuale bazate pe programe de exerciţii fizice statice şi dinamice şi stabileşte etapele planului terapeutic de recuperare în conformitate cu diagnosticul clinic;
  • Aplică programe de recuperare medicală care urmăresc refacerea unor funcţii diminuate, creşterea nivelului funcţional sau realizarea unor mecanisme compensatorii în situaţii de readaptare musculară;
  • Evaluează şi monitorizează evoluţia beneficiarilor centrului şi eficiența tratamentului aplicat;
  • Completează fișa de observaţie medicală utilizând codurile specifice procedurilor înconformitate cu sistemul DRG şi informează medicul şi asistentul medical generalist asupra evoluţiei stării de sănătate a beneficiarilor centrului;
  • Identifică şi dezvoltă planuri alternative de tratament pentru beneficiarii cu progrese lente;
  • Comunică, în scop terapeutic, cu medicul, asistentul medical generalist şi familia beneficiarilor;
  • Stabileşte seturi de exerciţii fizice specifice pentru beneficiarii centrului, explică mişcările care urmează a fi realizate şi arată modalitatea de execuţie a acestora;
  • Discută cu beneficiarii despre scopul vizat şi se informează asupra stării generale de sănătate a acestora pentru a preîntâmpina eventuale riscuri sau accidente;
  • Face recomandări cu privire la tipul de exerciţii fizice adecvate ţinând cont de starea generală de sănătate a persoanelor vîrstnice;
  • Asigură aplicarea măsurilor de igienă şi protecţia muncii în cabinetul de tratament fizic şi recuperare;
  • Îndeplineşte şi alte sarcini de serviciu primite de la șeful de centru, în limita competențelor şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

BIBLIOGRAFIE

  • Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, cu modificările și completările ulterioare,

  • LEGE nr. 229 din 17 noiembrie 2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările și completările ulterioare;

  • LEGE nr. 319 din 14 iulie 2006 a securităţii şi sănătăţii în muncii, cu modificările și completările ulterioare;

  • ORDONANŢĂ nr. 137 din 31 august 2000 (**republicată**) privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările și completările ulterioare;

  • OUG NR. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare – Codul administrativ al României, Cap. III – Drepturi și obligații ale personalului contractual din administrația publică precum și răspunderea acestuia;

TEMATICĂ: Bibliografia va fi studiată integral.

8. ÎNGRIJITOR LA DOMICILIU– 1 POST

ATRIBUȚIILE POSTULUI

  • Ajutor la igiena corporală (spălat, îmbrăcat, toaletă).
  • Administrarea medicamentelor conform prescripției medicale și monitorizarea eventualelor efecte secundare.
  • Monitorizarea semnelor vitale precum temperatura, tensiunea arterială și pulsul.
  • Observarea și raportarea oricăror schimbări în starea de sănătate a persoanei îngrijite către medicul curant.
  • Însoțirea la consultații medicale.
  • Pregătirea meselor, ținând cont de eventualele diete sau alergii.
  • Efectuarea curățeniei ușoare în locuință.
  • Schimbarea lenjeriei de pat.
  • Ajutor la activități zilnice precum cumpărături sau gătit.
  • Ajutor la mobilizare și deplasare pentru a preveni căderile.
  • Asigurarea unui mediu sigur și confortabil în casă.
  • Oferirea de companie și suport emoțional.
  • Stimulare cognitivă prin discuții, jocuri sau citit.
  • Încurajarea independenței și autonomiei persoanei îngrijite.
  • Îndeplineşte şi alte sarcini de serviciu primite de la șeful de centru, în limita competențelor şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

BIBLIOGRAFIE

  • Legea nr. 53/ 24 ianuarie 2003 – Codul Muncii – republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

  • Ordin nr. 1.761/ 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia – Anexa 1 Normele tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, cu modificările și completările ulterioare;

  • Ordinul MS nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale si a metodologiei de culegere a datelor pentru baza nationala de date privind deseurile rezultate din activitati medicale, cu modificările și completările ulterioare;

  • Legea 319 din 2006 actualizată, Legea privind securitatea și sănătatea în muncă, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, cu modificările și completările ulterioare;

  • OUG NR. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare – Codul administrativ al României, Cap. III – Drepturi și obligații ale personalului contractual din administrația publică precum și răspunderea acestuia;

TEMATICĂ: Bibliografia va fi studiată integral.

9. PAZNIC – POST

ATRIBUȚIILE POSTULUI

  • Monitorizarea și controlul accesului persoanelor și autovehiculelor în incintă.

  • Înregistrarea vizitatorilor sau a vehiculelor de marfă în registrul de acces.

  • Efectuarea de patrule regulate în perimetrul obiectivului pentru a preveni incidentele (furturi, distrugeri).

  • Verificarea și securizarea punctelor de acces (porți, uși, ferestre) la începutul și la sfârșitul programului de lucru.

  • Prevenirea pătrunderii persoanelor neautorizate în incintă.

  • Raportarea imediată către superiorul direct și, dacă este necesar, către autorități (Poliție la 112) a oricărui incident de securitate (efracție, conflict, incendiu).

  • Supravegherea sistemelor de alarmă sau a camerelor video (dacă există) și raportarea oricăror nereguli.

  • Completarea raportului de tură, menționând orice eveniment sau observație relevantă petrecută în timpul serviciului.

  • Păstrarea în siguranță a cheilor de acces și a altor bunuri încredințate.

  • Îndeplineşte şi alte sarcini de serviciu primite de la șeful de centru, în limita competențelor şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

BIBLIOGRFIE

  • Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecția persoanelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

  • H.G. nr. 301/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările și completările ulterioare;

  • Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

  • Legea nr. 319/2006 Legea securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare;

  • 5. OUG NR. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare – Codul administrativ al României, Cap. III – Drepturi și obligații ale personalului contractual din administrația publică precum și răspunderea acestuia;

TEMATICĂ: Bibliografia va fi studiată integral.

10. ÎNGRIJITOARE- 1 POST

ATRIBUȚIILE POSTULUI

  • Menţine calitatea mediului în care desfăşoară activităţi beneficiarii serviciilor sociale și a mediului de lucru al angajaţilor (condiţiile fizice) în condiții de maximă igienă;
  • Efectuează dezinfecția curentă a pardoselilor, pereților, grupurilor sanitare;
  • Asigură evacuarea reziduurilor solide, curăţenia și dezinfecția recipientelor de colectare adeşeurilor;
  • Spălă geamurile, tocurile geamurilor şi ale uşilor cel puţin o dată pe lună;
  • Spală ușile de acces, faianța, oglinzile, WC-urile, bateriile, uşile, tocurile uşilor, suportul de hârtie igienică, gresia, coșul de gunoi din grupurile sanitare, ori de câte ori este nevoie;
  • Informează şeful de centru asupra stării tehnicea spaţiilor şi instalaţiilor din centru;
  • Recuperează, atunci când este cazul, obiectele și articolele de îmbrăcăminte, încălțăminte, pe care le găsește în aria sa de activitate;
  • Sesizează personalului administrativ, lunar sau la nevoie, necesarul de produsele de curăţenie și igienă necesare;
  • Participă la toate evenimentele organizate la nivelul centrului care necesită prezența îngrijitorului;
  • Respectă prevederile, normele interne şi procedurile de lucru privitoare la postul său;
  • Îndeplineşte şi alte sarcini de serviciu primite de la șeful de centru, în limita competențelor şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

BIBLIOGRAFIE

  • Legea nr. 53/ 24 ianuarie 2003 – Codul Muncii – republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

  • Ordin nr. 1.761/ 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia – Anexa 1 Normele tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, cu modificările și completările ulterioare;

  • Ordinul nr. 1226/ 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale, cu modificările și completările ulterioare;

  • Legea 319 din 2006 actualizată, Legea privind securitatea și sănatatea în muncă, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006 cu modificările și completările ulterioare;

  • OUG NR. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare – Codul administrativ al României, Cap. III – Drepturi și obligații ale personalului contractual din administrația publică precum și răspunderea acestuia;

TEMATICĂ: Bibliografia va fi studiată integral.

PRIMAR,

Urucu Florea


Publicat  :  noiembrie 27, 2025

Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

ziare