Am scris în ultimele săptămâni despre numeroasele nereguli din activitatea conducerii APDF Giurgiu. În mod normal, Ministerul Transporturilor, principalul acţionar al Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Dunării Fluviale” – S.A. Giurgiu, ar trebui să înceapă un control la această societate. Sau, corpul de control al primului ministru, din moment ce conducerea Ministerului Transporturilor nu s-a sesizat timp de 4 ani cum, una dintre cele mai profitabile companii aflate încă în proprietatea statului român, este dusă la un pas de insolventa.
Raportul Curţii de conturi Giurgiu, din data de 30 aprilie 2015, arată neregulile de la APDF Giurgiu:
1. Din verificarea modului de îndeplinire a obligaţiilor financiare către bugetul general consolidat, s-a constatat că entitatea verificată a înregistrat la data de 31.12.2013 şi 31.12.2014 datorii totale în valoare în sumă de 1.161.552. lei şi respectiv 2.238.828 lei.
2. În perioada 2010 -2013, APDF Giurgiu efectuează către angajaţi plaţi nelegale în valoare de aproximativ 760 de milioane de lei. Acestea sunt constituite din diurne plătite în mod nejustificat pentru deplasările în străinătate a unor angajaţi.
Acum, un subiect foarte interesant: ” Conu Spoiala” are o datorie de 1 miliard 950 de milioane de lei către APDF.
3. Curtea de Conturi Giurgiu constata că APDF Giurgiu nu a calculat, urmărit şi înregistrat în evidenţa contabilă penalităţi, în valoare de aproximativ 100 de milioane de lei, rezultate din datoria pe care o are Spoiala Slav Gheorghe.
4. Nepunerea în aplicare a sentinţelor judecătoreşti, prin care s-a dispus recuperarea creanţelor în suma de 527.991, 26 lei, de la diverşi clienţi şi neacţionarea în instanţă a celor rău platnici.
5. Efectuarea reorganizării APDF Giurgiu, fără respectarea prevederilor legale în vigoare.
Raportul Curţii de Conturi Giurgiu a constatat nu mai puţin de 17 nereguli în activitatea APDF Giurgiu. Am menţionat doar câteva dintre ele. Decontări fictive de carburant, contracte ce au fost subevaluate, facturi plătite pentru lucrări contractate şi neefectuate sunt alte nereguli constatate.
Săptămâna trecută, premierul Dacian Ciolos îşi manifesta îngrijorarea pentru modul în care sunt administrate societăţile aflate în portofoliu statului român. Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Dunării Fluviale” – S.A. Giurgiu este unul dintre cele mai bune exemple.
Claudiu Cimpoeru, Cristina Rotaru
Post your comments