Secretarii generali ai U.A.T-urilor din județul Giurgiu, în ședință de lucru împreună cu reprezentanți ai Prefecturii

sedinta prefectura secretari 1

Astăzi,  04.12.2025, reprezentanți ai Instituției Prefectului-județul Giurgiu s-au întâlnit  cu secretarii generali ai unităților administrativ-teritoriale din județ într-o ședință de lucru. Principala temă de discuție a ședinței condusă de prefectul județului Giurgiu, Ion Ghimpețeanu, a vizat legalitatea actelor administrative emise/adoptate de autoritățile administrației publice locale din județul nostru.sedinta secretari prefectura 2
În cadrul întâlnirii au fost prezentate modificări legislative de dată recentă, soluții de îmbunătățire și eficientizare în relațiile cu cetățenii, fiind totodată dezbătute principalele probleme identificate în verificarea legalității actelor administrative comunicate de secretarii generali ai unităților administrativ-teritoriale. Temele abordate au vizat multiple domenii de activitate, astfel:  
-funcționarea consiliului local și gestionarea procedurilor de către secretarul general;
-respectarea termenului de comunicare a actelor administrative, prevăzut de art. 197 din O.UG. 57/2019 privind Codul administrativ;
-respectarea prevederilor Legii 52/2003 republicată privind transparența decizională;
-respectarea prevederilor Legii 24/2000 republicată privind normele de tehnică legislativă. S-a adus în discuție modalitatea de întocmire a actelor administrative precum și  semnarea acestora  în anumite situații, respectiv semnarea cu “pentru” atât a actelor administrative cât și a documentelor care însoțesc respectivele acte administrative;
-justificarea urgenței convocării ședinței  extraordinare de îndată, respectându-se prevederile art. 134 alin. 4 din O.U.G. nr. 57/2019.;
-funcționarea site-urilor primăriilor, postarea informațiilor publice obligatorii conform legii și actualizarea continuă a datelor din site;
 -respectarea prevederilor legislației privind urbanismul, la adoptarea hotărârilor ce au ca obiect aprobarea planurilor urbanistice zonale, sau de detaliu, în sensul ca actul administrativ adoptat să conțină elementele obligatorii și să fie însoțit de toate documentele prevăzute de legislația în vigoare;
-respectarea prevederilor legale privind elaborarea hotărârilor de consiliu local având ca obiect trecerea din domeniul public în domeniul privat.
De asemenea, au fost puse în discuție problemele sesizate în analiza activității secretarilor, precum:
-întocmirea superficială a rapoartelor și referatelor de aprobare care stau la baza dispozițiilor și hotărârilor de consiliu pentru a putea fi argumentate în ceea ce privește legalitatea și oportunitatea;
-întârzieri în răspunsurile la circularele și situațiile transmise de către Instituția  Prefectului;
-actualizarea deficitară a Monitoarelor Oficiale locale.
Și de această dată, prefectul Ion Ghimpețeanu a solicitat insistent  secretarilor de primării să acorde o atenție sporită solicitărilor cetățenilor și să înlesnească obținerea documentelor pe care aceștia le solicită U.A.T-urilor., iar la rândul lor să transmită și primarilor această solicitare.
Ședința de lucru s-a desfășurat cu participarea majorității secretarilor generali ai unităților administrativ-teritoriale din județul Giurgiu.


Publicat  :  decembrie 4, 2025

Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

ziare