Primele luni din an este perioada în care diferite instituţii ale statului îşi prezintă raportul de activitate pentru anul precedent şi obiectivele stabilite pentru anul în curs.
Este o înşiruire inutilă de cifre în limbaj de lemn, o muncă care nu foloseşte nimănui.
Cine are răbdarea să citească toate aceste informări poate să constate, fără mari eforturi, că o instituţie dintr-un judeţ copiază raportul unei instituţii similare din alt judeţ, schimbă doar anul şi anumiţi indicatori.
Cu surprindere, am constatat că acest gen de plagiat, fără niciun fel de jenă, este practicat chiar de instituţiile ce sunt menite să vegheze la respectarea legii.
În şedinţa Consiliului judeţean de marţi, 23 martie preşedintele Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică (ATOP), consilierul judeţean Ioan Micu, a prezentat o informare privind activitatea desfăşurată în anul 2014 şi planul strategic pentru 2015.
Trecem peste faptul că acesta a declarat cu sinceritate că nu are certificat ORNISS (de acces la informaţii clasificate) ” nu vreau să am probleme, îmi doresc să fiu liniştit „, însă raportul prezentat nu era altceva decât o copie după cel întocmit de către Inspectoratul judeţean de Poliţie. A şi recunoscut acest lucru.
Mergând pe filiera obiceiului copy – paste, am descoperit că şi raportul IPJ Giurgiu este aproape identic cu cele realizate în alte judeţe:
1. ” Combaterea infracţionalităţii contra persoanei şi protecţia patrimoniului public şi privat ” – este un obiectiv stabilit de către toată lumea.
2.”Creşterea capacităţii ofensive, de prevenire şi combatere a formelor de criminalitate transnaţională, pe segmentele aflate în atenţia Uniunii Europene: migraţie ilegală, trafic de fiinţe umane, fraude pe internet, folosirea cardurilor falsificate, trafic de droguri, spălarea banilor, în vederea prevenirii unui potenţial export de criminalitate către celelalte state ale Uniunii Europene” – este un alt exemplu de obiectiv comun, preluat probabil din raportul Poliţiei Romane.
În anul 2014, IPJ Giurgiu a solicitat, pentru o bună desfăşurarea a activităţi, sprijin financiar pentru:
1. Achiziţionarea pentru lucrătorii SAS – serviciului de acţiuni speciale a unor echipamente de intervenţie în completarea dotărilor asigurate de IPJ Giurgiu.
2. Alocarea unui sprijin financiar pentru operaţionalizarea noului sediu destinat Poliţiei municipale (clădirea ASE) – compartimentare clădire şi achiziţie mobilier.
3. Alocare sprijin financiar pentru amenajarea parcului auto pentru autovehiculele din „camera corp delict” – împrejmuire şi acoperire.
6.Sprijin financiar pentru efectuarea de reparaţii la clădirile posturilor de poliţie Răsuceni, Călugăreni, Iepureşti, Toporu, Stoeneşti.
Şi pentru acest an IPJ Giurgiu a avut aceleaşi solicitări, numai că a schimbat numele localităţilor în care îşi propune să desfăşoare lucrări de reparaţii la posturile de poliţie, cu toate că nici cele planificate pentru anul trecut nu au fost realizate. Există însă o rubrică în raport ce trebuia să cuprindă ceva.
Toate acestea demonstrează cât de multă importanţă au pentru aceste instituţii aceste rapoarte de activitate şi strategii. Este o acţiune care trebuie bifată, pentru că aşa spune legea.
Post your comments