Varianta ocolitoare a Municipiului Giurgiu prin zona de vest a acestuia, un proiect finanţat de către Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a cărui realizare a fost încredinţată Consiliului Judetan Giurgiu, este unul dintre cele mai importante proiecte privind infrastructura judeţului nostru.
Proiectul este unul complex, va ocupa terenuri proprietate publică şi privată, aflate pe raza administrativă a municipiului Giurgiu şi a localităţilor Stăneşti, Frăteşti şi Slobozia, valoare investiţiei fiind de de aproximativ 305 milioane lei (fără TVA).
Proiectul a fost demarat în timpul mandatului de preşedinte al Consiliului Judeţean a lui Marian Mina, atunci fiind realizat studiul de fezabilitate şi obţinute avizele legale necesare.
Timp de mai bine de doi ani, Dumitru Beianu, actualul preşedinte al Consiliului Judeţean, nu a reuşit să finalizeze procedurile legale pentru demararea proiectului.
În luna octombrie 2021 a fost finalizată întocmirea caietului de sarcini pentru „Servicii de consultanţă în achiziţii publice pentru obiectivul de investiții „Varianta Ocolitoare Giurgiu”” necesare atribuirii contractului de lucrări şi a contractului de servicii de consultanţă/supervizare lucrări. Au trecut luni bune până ce a fost desemnată firma câştigătoare.
În cele din urmă, în data de 8 iunie 2022, a fost publicat pe SEAP anunțul Consiliului Județean pentru licitarea lucrărilor la șoseaua de centură a municipiului Giurgiu. Au fost mai multe firme care s-au înscris la licitaţie, a urmat perioada de clarificări, presiuni pentru grăbirea licitaţiei. Angajaţii din Consiliul Judeţean care sunt angrenaţi în acest proiect sunt singurii care ştiu prin ce calvar au trecut. ” Noi nu vrem să ajungem la puşcărie”- poate fi sloganul sub care se derulează proiectul.
De curând, a fost desemnată şi firma câştigătoare care se va ocupa de realizarea lucrărilor: IBM.
Nici nu au început lucrările de construcţii la varianta ocolitoare şi Consiliul Judeţean solicită, în data de 23.11. 2022, un punct de vedere din partea CNAIR privind posibilitatea creşterii valorii contractului de achiziţii. Care sunt motivele şi ce negocieri au avut loc în momentul încheierea contractului, vom detalia când vom dezbate pe larg acest subiect.
Prin răspunsul său la adresa din noiembrie a Consiliului judeţean, CNAIR deleagă întrega responsabilitate a semnării unui contract care depăşeşte valoare de finanţare către autoritatea contractantă, este vorba despre Consiliul judeţean.
În acest moment, cel mai important proiect de infrastructură pentru judeţul Giurgiu este blocat. Există şanse foarte mari ca acesta să fi preluat de către Ministerul Transporturilor, conducerea Consiliului Judeţean Giurgiu dovedindu-se incapabilă să-l implementeze.
PS: În luna martie a acestui an, Consiliul Judeţean Giurgiu a mai încercat o majorare a valorii Devizului General actualizat, justificarea fiind majorarea preţurilor.
Punctul de vedere al CNAIR la solicitarea Consiliului Judeţean este: ” O mărire a valorii totale a investiţiei ce a fost estimată de către proiectat în faza de SF şi pentru care s-a emis Hotărârea de Guvern nr.58/24.02. 2021 (…) va conduce la concluzia că obiectivul de investiţii nu este viabil/rentabil din punct de vedere economic şi/sau la pierderea finanţării din fonduri nerambursabile.”
Exclusiv: Conducerea Consiliului Judeţean pune în pericol cel mai important proiect de infrastructură din judeţul Giurgiu
Publicat
: decembrie 20, 2022
Post your comments