Am fost invitată să moderez panelul Digitalizarea Mediului de Afaceri în cadrul conferinței ”România Digitală, România Liberală”, un eveniment despre tehnologie și digitalizare în cadrul căruia au participat la dezbateri prim-ministrul Nicolae Ionel Ciucă, viceprim-ministrul Republicii Moldova, Iurie Țurcanu, ministrul Cercetării Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, ministrul de Interne Lucian Bode, ministrul Educației, Ligia Deca, ministrul Fondurilor Europene, Marcel Ioan Boloș, colegii și prietenii mei, deputatul George Tuță, deputatul Sabin Sărmaș și mulți alți invitați din sectorul public și privat.
Multe mulțumiri vorbitorilor din mediul de afaceri din panelul meu – Bogdan Putinică (Microsoft România), Roxana Albisteanu (Amazon Web Services), Bogdan Pătru (Mastercard) și lui Cristin Popa din partea ANCOM.
Discutăm foarte mult de transformare digitală, de transformarea digitală a mediului de afaceri, despre cum impactează noile tehnologii mediul de afaceri și cum se pot pregăti și cum pot transforma companiile românești procesele de business clasice pentru a face față provocărilor care le așteaptă, pentru a fi competitive, pentru a-și valorifica adevăratul potențial de creștere și de dezvoltare, pentru o mai bună reziliență a acestora, iar această schimbare să nu fie reactivă și prea târzie.
Transformarea digitală devine imperativă atât pentru mediul de afaceri mic, cât și pentru companiile mari. Transformarea digitală se referă practic la integrarea tehnologiilor în toate zonele unei afaceri, de la operațiuni până livrarea de valoare către clienți. Presupune de asemenea o ieșire din zona de confort, atât pentru manageri, cât și pentru angajați, noi competențe, o schimbare de cultură organizațională și diminuarea rezistenței la schimbare, rezistență care apare atunci când nu este înțeleasă necesitatea, ”de ce-ul” care stă în spatele nevoii de digitalizare.
Iar un rol important pe care noi toți îl avem, stat, guvern, parlament sau mediu de afaceri din această zonă, este să facem această necesitate înțeleasă, să creștem “awareness-ul” IMM-urilor pentru digitalizare, pentru că orice euro cheltuit în transformare digitală are un randament al investiției supraunitar, înseamnă productivitate, profitabilitate, atragerea de clienți, reziliență.
IMM-urile sunt o fundație de creștere în România, tocmai pentru ca există puțină digitalizare și transformare digitală în rândul acestora, există mult potențial economic în această zonă, de aceea am discutat despre ce poate face statul: fonduri de dezvoltare din partea statului, programe de digitalizare, acces la finanțare, dar și despre implicarea mediului privat.
Pandemia ne-a forțat sa accelerăm digitalizarea atât în sectorul public, cât și în cel privat, iar PNL a fost partidul care a conceput programe bune pentru utilizarea tehnologiei în business încă din 2020 și care au fost continuate.
Mediul de afaceri ne cere o continuare de strategie digitală și o viziune în acest sens, indiferent de schimbările politice.
Post your comments