Psihologii susţin că oamenii au nevoie de îmbrăţişări pentru că acestea exprimă afecţiune, siguranţă şi confort sufletesc. Mai mult, studiile arată că îmbrăţişările sunt benefice pentru sănătate. Ele ajută la întărirea imunităţii şi contribuie la scăderea riscului apariţiei bolilor de inimă. Alte studii indică gesturile de afecţiune drept benefice pentru a combate stresul şi oboseala, şi pentru a lupta contra infecţiilor şi a depresiei. Prin aceast proiect, am dorit să promovăm dezvoltarea armoniasă a relațiilor interumane, într-un mediu natural normal din punct de vedere psiho -socio – moral – civic, în școala noastră.
Acest proiect – concurs urmează modelul școlii finlandeze, proiect derulat în Finlanda , în săptămâna 12-16 februarie 2018, săptămână în care a avut loc activitatea de formare și învățare a proiectului Erasmus + THE WAY PEOPLE LIVE IN DIFFERENT COUNTRIES ( Cum trăiesc oamenii în diferite țări), la care au participat din partea Școlii Gimnaziale Nr.7 directorul instituției, prof. Gemescu Mircea, prof. Roșu Roxana și elevii Brătan Mara ( clasa a VII-a C), Ghinea Dragoș ( clasa a VIII-a B) și Tănăsescu Laura ( clasa a VII-a C), aceștia fiind și inițiatorii acestui proiect alături de Anghel Marinela – profesor coordonator al proiectului Erasmus.
,,Proiectul s-a desfășurat în școala noastră în perioada 11- 15 februarie 2019 și a avut ca scop: promovarea bucuriei, bunătății şi apropierii între membrii comunității Școlii Gimnaziale Nr. 7, Giurgiu. Participanții sunt elevii și personalul angajat al Școlii Gimnaziale Nr. 7, Giurgiu și coordonatorii sunt inițiatorii proiectului alături de prof. Apostol Lidia, prof. Enache Edir Mihaela și bibliotecara Toma- Cojocaru Mădălina. S-a dorit ca acest proiect să aibă impact indirect asupra comunității locale, să provoace dorința de a fi bun și de a face bine mereu, dorința de a avea un comportament bazat pe principii sănătoase de viață, benefice tuturor oamenilor, în mod nediscriminatoriu.,, a declarat prof. Roșu Roxana.
,,Obiectivele proiectului urmăresc dezvoltarea valorilor calitative ale vieții: bucurie, bunătate, respect, încredere, prietenie, empatie; formarea atitudinilor psiho -socio – moral – civice ale participanților și creşterea calităţii educației prin promovarea relaționării sociale pozitive în cadrul activităților de bună practică, ca într-o familie, familia școlii. Acest proiect a fost generat și de alt proiect, respectiv ,, Familia mea,, desfășurat tot în acest an școlar.,, a declarat directorul Gemescu Mircea.
Câștigătorii ( doi elevi: unul de la primar: DOGARU ALESIA din clasa a III-a A, si unul de la gimnaziu: BOBE ANA-MARIA DOINA din clasa a VIII-A a) – și un angajat al școlii: doamna profesoară GARAGANCEA CAMELIA – care au obținut cele mai multe semnături în schimbul îmbrațișărilor date) au fost recompensați cu câte un premiu oferit din fondurile strânse de la profesorii – coordonatori ai proiectului – concurs. Premierea a fost făcută de catre directorul Gemescu Mircea, pe 15 februarie 2019, și rezultatul promovat pe pagina de facebook a școlii.
Post your comments