CFR SA a emis ordinul de începere a proiectării pentru modernizarea liniei feroviare București – Giurgiu (Lotul 2).
Proiectul vizează 93,45 km de cale ferată simplă, între București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontiera, și include:
✅ modernizare și electrificare integrală;
✅ dublarea liniei Daia – Frătești;
✅ construirea viaductului Daia;
✅ reabilitarea clădirilor, peroanelor și lucrărilor de artă;
✅ implementarea ERTMS Nivel 2, ETCS, GSM-R;
✅ substații de tracțiune noi la Jilava și Frătești.
📈 După finalizare, trenurile de pasageri vor atinge 160 km/h, iar transportul de marfă și pasageri va fi transferat de pe rutier pe feroviar, pe un coridor strategic ce leagă România de Bulgaria și Europa de Sud-Est, prin Podul Prieteniei.
📅 Durata contractului: 36 luni (proiectare + execuție)
💶 Finanțare: MIE/CEF 2021–2027 + buget de stat
👷 Executanți: Arcada Company & Alstom
🚉Linia București – Giurgiu este prima cale ferată construită în România (1869), acum pregătită să redevină un culoar modern, rapid și competitiv în rețeaua europeană de transport.
Marian Mina, deputat PSD de Giurgiu: Orașul nostru va fi din nou conectat printr-o linie modernă, rapidă și sigură, care aduce oportunități pentru oameni, pentru economie și pentru viitorul comunității
Publicat
: septembrie 22, 2025

Citește și …
Andrei Alexandru, deputat PNL de Giurgiu: Au trecut 36 de ani de când, în zilele sângeroase ale sfârșitului de an, poporul român a scris una dintre cele mai impresionante pagini de istorie a României secolului XX – Revoluția din Decembrie 1989
Posted in: Actualitate Tags: Andrei Alexandru, deputat PNL Giurgiu, revolutie 1989✞An de an, de atunci, gândurile noastre se îndreaptă spre martirii Revoluției și spre familiile acestora, cu respect în fața jertfei și apreciere față de curajul celor care au înfruntat regimul represiv. ✞Ziua de 22 decembrie este o zi de reflecție atât pentru generațiile mature, care au fost martore ale Revoluției, cât și pentru cele […]
Read More








Post your comments