Campania electorală pentru prezidenţiale – o campanie a primarilor şi a liderilor politici!

campania electorala (1)Collage

Au trecut câteva zile de când s-a dat startul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale. O campanie, deocamdată, atipică fără bannere, afişe, brelocuri şi brichete.
„Unde sunt campaniile de altădată?” m-a întrebă sincer ieri un primar de comună. Chiar, unde sunt?

În campania aceasta nu mai au loc mitinguri cu mii de oameni, comunicarea se desfăşoară doar în săli de amfiteatre, de parcă candidaţii fug de întâlnirea cu electoratul. Prefera vizite aranjate, discuţii cu aparatul de partid, dresat să aplaude şi să spună în orice condiţii”Da”!
În această campanie, lupta nu se dă pentru câştigarea votantului, amărâtul acela ce poate trăieşte din ajutor social, sau nici acela, ci pentru câştigarea aşa zişilor lideri de opinie.

De la lansarea sa în urmă cu 70 de ani, a studiul „Mecanismul votului. Cum se decid alegătorii într-o campanie prezidenţială ” a lui Paul Lazarsfeld, a rămas cartea de căpătâi pentru oricine intră în lumea politică şi se înscrie într-o campanie electorală.

În acest studiu se constată că liderii de opinie sunt persoanele cele mai active ale grupului, cele mai sensibile faţă de interesele comune şi cele mai preocupate să-şi exprime punctele de vedere în problemele de interes general, ei sunt cei care îi influenţează pe cei din jurul lor. Indentifică liderii de opinie, ii convingi şi vei avea de câştigat.

Candidaţii la aceste alegeri şi partidele care ii susţin s-au axat în această campanie tocmai pe atragerea acestor lideri, identificaţi, în mod specific românesc, prin primari, consilieri, şefi de Consilii judeţene. Lupta se desfăşoară doar în idee, cine atrage mai mulţi locotenenţi şi sergenţi, pe premiza că oricum soldaţii îi vor urma.

Mita electorală din campaniile trecute, s-a transformat într-o mită de stat, banii nu mai provin din zona privată, ci direct de la buget.” Stai pe 5 mii de voturi”, primeşti 10 miliarde pe Ordonanţa 28,” stai pe 3 mii de votanţi” primeşti 5 miliarde şi mai vedem, la turul doi.

Este o campanie atipică şi aşa va rămâne, alegătorul direct contează din ce în ce mai puţin, importante sunt jocurile de culise, DNA-urile, dosarele, un vot care nu mai este al cetăţeanului ci a celor care ne-au transformat în sclavi în propria ţară.


Publicat  :  octombrie 8, 2014

Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

ziare