Preşedintele PSD Giurgiu, deputatul Marian Mina: „PNL-USR, vânzătorii de iluzii. PNRR, un eşec răsunător!”

Marian Mina
„Aşa cum am mai spus, acest Plan Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) constă, de fapt, în “şansa” de îndatorare şi de creştere a cotei de contribuţie a României la bugetul Uniunii Europene. Sigur, mai există şi alte aspecte care încep să apară la nivel de “strategie direcţionată” a fondurilor aferente PNRR.
Cel mai important aspect este acela al împărţirii proiectelor pe surse de finanţare. Astfel, constatăm că există autostrăzi incluse în Exerciţiul Financiar aferent POIM, a căror sursă de finanţare o reprezintă fondurile europene nerambursabile, şi există PNRR care va fi aprobat cândva, într-o formă care, cel mai probabil, nu vă include şi autostrăzile.

Unde apare problema?

1. POIM-ul (Programul Operaţional Infrastructura Mare) are o serie de proiecte incluse şi aprobate spre finanţare;

2. PNRR include investiţii în autostrăzi, preponderent în Moldova, cum ar fi A7 Autostradă/Drum Express Ploieşti – Siret sau A8 Târgu Mureş – Târgu Neamţ şi Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni.

Lista de investiţii din POIM, deja fiind propusă spre aprobare către UE şi urmând să fie aprobată (dacă nu este aprobată deja), nu se va mai putea modifica. Ce se întâmplă atunci, dacă PNRR nu va fi aprobat?

Investiţiile de mai sus, care fără tăgadă trebuie implementate, nu vor mai avea sursa de finanţare.

Nicio problemă! Guvernul are “soluţii”! La nivelul Moldovei, se va implementa transportul “foarte verde”, adică se vor face piste pentru biciclişti şi trasee pentru transport pedestru, respectiv ecvestru. Stimaţi moldoveni, cumpăraţi-vă tenişi, cai şi mult nutreţ!

În PNRR există Pilonul IV Coeziune socială și teritorială Componenta 4, unde avem România Velo – Încurajarea transportului și turismului pe bicicletă, pedestru și alte forme nemotorizate. Conform PNRR:,

Descrierea reformelor și investițiilor aferente componente:

• Promovarea unui cadru legislativ și instituțional privind dezvoltarea de trasee cicloturistice, pedestre, nautice fără motor și ecvestre.

• Construirea a până la 3.000 km de piste de ciclo-turism în România, finalizarea Eurovelo 6 și a altor trasee similare.

• Susținerea rutei Via Transilvanica și a altor proiecte mature inițiate de societatea civilă și de administrațiile publice locale pentru trasee pedestre, velo, nautice fără motor și ecvestre.”,

Implicații orizontale:

Contribuie integral cu 100% la tranziția verde prin investiții în infrastructuri pentru mersul pe bicicletă.” Perfect eligibil la PNRR! Tranziția Verde Moldova va fi cea mai verde din UE!

Buget: 120 de milioane euro.

Specialiştii Guvernului au constatat că:,

Prin România se propune să treacă două tronsoane din traseele EuroVelo stabilite la nivel european, respectiv din Magistrala EuroVelo 6 (“Atlantic-Marea Neagră”) și din Magistrala EuroVelo 13 (“Traseul cicloturistic al Fostei Cortine de Fier”), care leagă Marea Barents de Marea Neagră. Cu toate acestea, încă nu a fost realizat niciun kilometru de traseu.”

Ura! Urmează să fim primii la număr de kilometri de piste de ciclo – turism! Felicitări, decidenţilor! Aşadar, “strategia” constă în eliminarea investiţiilor în autostrăzile din Moldova şi introducerea pistelor de biciclişti şi realizarea de alei pietonale, în echivalent…”, a declarat Marian Mina, deputat PSD Giurgiu.


Publicat  :  aprilie 26, 2021

Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

ziare