La începutul lunii mai, ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că CNIR (Compania Naţională de Investiţii Rutiere) a atribuit contractul pentru proiectarea Drumului de mare viteză București-Giurgiu. Este o promisiune îndeplinită, este o oportunitate uriaşă pentru dezvoltarea judeţului pe care îl reprezint.
Suma pusă la dispoziţia câştigătorului licitaţiei – o asociere de firme din România – este de 31,2 milioane de lei(fără TVA), iar banii sunt asiguraţi prin Programul Transport 2021-2027.
În baza contractului va fi stabilit profilul viitorului drum de mare viteză (autostradă sau drum expres), traseul și punctul de conexiune cu frontiera dintre România și Bulgaria, prin noul pod peste Dunăre din zona Giurgiu -Ruse.
Realizarea unui drum de mare viteză care să lege Bucureștiul de Giurgiu reprezintă un proiect de infrastructură major şi de importanţă strategică, atât pentru judeţul Giurgiu cât şi pentru întreaga regiune de sud a ţării.
Un drum de mare viteză ar reduce considerabil timpul de deplasare între București și Giurgiu, ceea ce ar face zona mult mai atractivă pentru investitori. Astfel, accesul facil la Capitală și la rețeaua europeană de transport ar putea încuraja companiile să îşi îndrepte atenţia şi către zona noastră iar acest lucru ar duce la crearea de locuri de muncă și la creșterea veniturilor la bugetul local.
Totodată, o infrastructură rutieră modernă atrage după sine investiții complementare în infrastructura locală – apă, canalizare, rețele electrice și de gaze, servicii publice. În plus, agricultura locală ar putea beneficia de o piață de desfacere mai largă și mai accesibilă, crescând, astfel, veniturile fermierilor locali.
Proximitatea față de granița cu Bulgaria și existența podului Giurgiu – Ruse conferă județului Giurgiu un rol strategic în comerțul internațional. Realizarea drumului de mare viteză va facilita schimburile comerciale dintre România și ţările vecine şi nu numai.
De aceea, consider că realizarea drumului de mare viteză București – Giurgiu nu este doar un proiect de infrastructură, ci un catalizator al dezvoltării regionale. Pentru județul Giurgiu, această investiție poate însemna integrarea într-un circuit economic național și internațional, dar și o șansă reală de modernizare.
Deputat PSD Marian MINA,
Circumscripţia electorală Nr.19 Giurgiu
Marian Mina, deputat PSD de Giurgiu: Drumul de mare viteză București – Giurgiu: o prioritate strategică pentru dezvoltarea județului Giurgiu
Publicat
: iunie 2, 2025

Citește și …
-
-
Deputatul Andrei Alexandru acuză: IPJ Giurgiu ascunde multe lucruri!
Posted in: Actualitate, Administratie, Dezvaluiri Comments: 0 -
-
-
-
-
Deputatul Andrei Alexandru acuză: IPJ Giurgiu ascunde multe lucruri!
Posted in: Actualitate, Administratie, Dezvaluiri Comments: 0 -
-
-
-
-
-
Deputatul Andrei Alexandru acuză: IPJ Giurgiu ascunde multe lucruri!
Posted in: Actualitate, Administratie, Dezvaluiri Comments: 0 -
-
Atenție! Email fals în numele ANAF!
Posted in: Actualitate, Administratie, Dezvaluiri Comments: 0
-
-
-
Președintele USR, Dominic Fritz: Dacă legea este respinsă pe fond, adică dacă nu este constituțional să desființăm pensiile speciale, atunci USR va propune un referendum pentru modificarea Constituției
Posted in: Actualitate, Administratie Tags: Dominic Fritz, pensii speciale, USR„ Curtea Constituțională a respins azi legea privind tăierea pensiilor speciale ale magistraților. Va trebui să citim cu atenție motivarea. Dacă legea este respinsă pe o problemă de procedură, o refacem. Dacă legea este respinsă pe fond, adică dacă nu este constituțional să desființăm pensiile speciale, atunci USR va propune un referendum pentru modificarea Constituției. […]
Read More
Post your comments