Sub titlul: Investigaţie GPS: Centrele pentru persoane vârstnice ale DGASPC Giurgiu au ajuns” lagărele groazei”! (https://giurgiupesurse.ro/investigatie-gps-centrele-pentru-persoane-varstnice-ale-dgaspc-giurgiu-au-ajuns-lagarele-groazei/) am publicat în data de 24 septembrie 2025 un articol în care dezvăluiam neregulile din cadrul căminelor pentru persoane vârstnice care se află în subordinea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilul Giurgiu (DGASPC).
În urma acestui articol, autorităţile de control cu competenţă în domeniu s-au sesizat şi au efectuat un control la Centrul pentru persoane vârstnice Hotarele.
În urma unei solicitări în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, înregistrată la Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale cu nr. RG 22095/26.09.2025, astăzi am primit raportul întocmit în urma actului de control, raport care confirmă faptul că dezvăluirile noastre sunt întemeiate.
” În perioada 25-26.09.2025 o echipă formată din inspectori sociali din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, Agenţiei Judeţeane pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Ilfov, respectiv Agenţiei Judeţeane pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Giurgiu, a efectuat o misiune de control inopinat la sediul serviciului social „Centrul pentru persoane vârstnice Hotarele”, com. Hotarele, judeţul Giurgiu, al furnizorului de servicii sociale Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Giurgiu, ca urmare a articolului apărut în publicaţia Giurgiu pe Surse, intitulat „Centrele pentru persoane vârstnice ale DAGASPC Giurgiu au ajuns lagărele groazei” în vederea verificării respectării standardelor minime de calitate în centrele de îngrijire și asistență pentru persoane vârstnice care dețin licență de funcționare și consemnarea gradului de ocupare al acestora.
În urma controlului efectuat la sediul serviciului social Centrul pentru persoane vârstnice Hotarele, au fost identificate o serie de nereguli cu privire la:
– depășirea capacității serviciului social cu un număr de 14 beneficiari, capacitatea aprobată a serviciului social fiind de 46 de locuri;
– spaţiile comune aferente serviciului social destinate atât beneficiarilor, cât şi personalului angajat nu erau igienizate corespunzător;
– lipsa plaselor antiinsecte de la ferestrele serviciului social;
– mobilierul minim (noptiere, dulapuri, mese) nu era suficient în dormitoare, raportat la numărul de beneficiari;
– lipsa amenajării unui spaţiu pentru asistenţa beneficiarilor aflaţi în stare terminală şi în caz de deces, precum și a izolatorului, așa cum sunt prevăzute în Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, Anexa 1;
deficit de personal de specialitate necesar pentru îngrijirea beneficiarilor serviciului social.
În urma deficiențelor identificate de către inspectorii sociali, au fost dispuse 11 măsuri de remediere cu termen de implementare 28.11.2025.
Monitorizarea măsurilor dispuse va fi realizată de Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Giurgiu, la termenele stabilite în procesul-verbal de control.
Furnizorul de servicii sociale a fost sancţionat contravenţional cu amendă în cuantum de 16.000 lei pentru depășirea capacității serviciului social, conform prevederilor legale prevăzute de art. 26^1 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare. „
Post your comments