În perioada 28 iulie – 1 august 2025, doamnele profesoare Garagancea Camelia și Roșu Florentina Roxana, din Școala Gimnazială Nr. 7 au participat la cursul de formare ,,Incluziune, Integrare & Multiculturalitate”, din Barcelona, Spania, organizat în cadrul proiectului Erasmus+ Nr. 2024-1-RO01-KA121-SCH-000205157 de către SpainBcn-Programs.
Obiectivul acestei mobilități a fost promovarea integrării și a înțelegerii multiculturale în mediul școlar prin exerciții de identificare și atenuare a prejudecăților inconștiente în interacțiunile personale și profesionale pentru crearea unor medii mai incluzive.
La curs au participat trei cadre didactice din România, dintre care două de la Școala Gimnazială Nr.7, Giurgiu.
Activitățile au fost diverse și realizate în diferite locații din orașul Barcelona (biblioteci cu diferite funcționalități, centre civice etc.): prezentarea sistemului de învățământ din țările participante, prezentarea istoriei și culturii țărilor participante prin ateliere de schimb cultural, activități outdoor și storytelling, vizitarea cartierelor vechi La Ramblas și Barceloneta, și a Parcului Montjuic, implementarea unor strategii de program care să promoveze integrarea persoanelor din medii culturale și socio-economice diferite, a celor cu nevoi speciale și a celor proveniți din alte medii dezavantajate, participarea la activități de proiectare a inițiativelor axate pe integrare și dezvoltarea abilităților de comunicare interculturală în contexte educaționale și sociale diferite, folosirea jocului de rol pentru sprijinirea elevilor cu mai puține oportunități și de colaborare în vederea implementării strategiilor de predare incluzive în medii multiculturale și privind conștientizarea prejudecăților, studiu de caz cu analiza unor cazuri reale de incluziune și integrare în cadrul U.E. și propuneri de îmbunătățiri sau adaptări, prezentarea prin videoconferințe a unor proiecte ale unor organizații specifice care promovează incluziunea, având în vedere sensibilitățile culturale, strategiile de comunicare și politicile aplicative, prezentarea unor strategii de voluntariat ca soluție pentru problemele de incluziune și integrare a elevilor cu CES, vizită la Hospital San Pau, un spital transformat în muzeu.
La finalul mobilității, a avut loc evaluarea activităților, a fost prezentat feedbackul și profesorii au primit certificatele Europass Mobility și certificatele de participare.
Post your comments